سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فقط مرگ است که چاره‌ای ندارد / همه فقط به مطرح کردن مشکلات بسنده می‌کنند و چاره‌ای برای حل مشکلات معرفی نمی‌کنند

سید رضا اکرمی گفت‌: هرچه زودتر فکری برای کاهش واردات کنیم تا هم برای بیکاران اشتغال‌زایی شود و هم خزانه عمومی حیف و میل نشود. متاسفانه همه فقط به مطرح کردن مشکلات بسنده می‌کنند و چاره‌ای برای حل مشکلات معرفی نمی‌کنند آن هم در حالی که رسول گرامی فرموده‌اند، فقط مرگ است که چاره‌ای ندارد.

فقط مرگ است که چاره‌ای ندارد / همه فقط به مطرح کردن مشکلات بسنده می‌کنند و چاره‌ای برای حل مشکلات معرفی نمی‌کنند
کد خبر: 467173
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری در روز 28 خرداد 1400 می‌رویم که دورنمای روشنی از میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری وجود ندارد. مساله ای که بسیاری از تحلیلگران سیاسی بر روی آن اتفاق نظر دارند.

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار کرد: در طول این 42 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد مردم ایران همیشه درگیر گرفتاری‌هایی بوده‌اند و مسائل این چنین زندگی را برای آنها دشوار کرده و از این پس هم خواهد کرد. یک روز مسائل مربوط به جنگ تحمیلی، یک روز تحریم و حالا هم کرونا زندگی را برای ایرانی‌ها سخت کرده است. پس گرفتاری مردم مساله تازه‌ای نیست.

او در ادامه گفت: البته ما می‌توانیم این مشکلات را فقط تهدید نبینم و برای خودمان فرصت تلقی کنیم. با این حال لازم است دولت در بخش مدیریت و نظارت دقت عمل بیشتری به خرج دهد تا از این طریق از فرصت‌سوزی‌های پی‌درپی جلوگیری شود. ما باید این را بدانیم که کشورمان بسیار غنی است و اگر بتوانیم از دارایی‌هایمان استفاده مناسب کنیم، بی‌شک می‌توانیم بسیاری از موانع فعلی را از پیش رو برداریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود:‌ به همه ارگان‌های دولتی و غیردولتی پیشنهاد می‌کنم، کالاهای وارداتی خود را به نمایش بگذارند تا خرد جمعی ببیند آیا می‌توانیم آن اقلام را خودمان در داخل کشور تولید کنیم یا ناگزیر از خرید از کشورهای دیگر هستیم. به نظر من واردات بی‌رویه یکی از کارهای غلطی است که منابع مالی ما را به خزانه کشورهای دیگر واریز می‌کند. ما در ایران هم امکانات کافی و هم نیروی کار زیاد داریم و به همین دلیل صریحاً می‌گویم، هرچه زودتر فکری برای کاهش واردات کنیم تا هم برای بیکاران اشتغال‌زایی شود و هم خزانه عمومی حیف و میل نشود. متاسفانه همه فقط به مطرح کردن مشکلات بسنده می‌کنند و چاره‌ای برای حل مشکلات معرفی نمی‌کنند آن هم در حالی که رسول گرامی فرموده‌اند، فقط مرگ است که چاره‌ای ندارد.

او همچنین توضیح داد: حالا که پرشور شدن انتخابات بیشتر از همیشه مهم است، بهتر است دور هم بنشینیم و کرسی‌های اندیشه‌ای را راه بیندازیم، بلکه بتوانیم با همفکری کشور و البته مردم را از این تنگنا نجات بدهیم. .

سید رضا اکرمی در پایان گفت: همه باید یاد بگیریم کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم تا بتوانیم در کم شدن دردهای جامعه نقشی موثر داشته باشیم.

چکیده گفت‌وگو با سید رضا اکرمی

-کشورمان بسیار غنی است و اگر بتوانیم از دارایی‌هایمان استفاده مناسب کنیم، بی‌شک می‌توانیم بسیاری از موانع فعلی را از پیش رو برداریم

-واردات بی‌رویه یکی از کارهای غلطی است که منابع مالی ما را به خزانه کشورهای دیگر واریز می‌کند

-حالا که پرشور شدن انتخابات بیشتر از همیشه مهم است، بهتر است دور هم بنشینیم و کرسی‌های اندیشه‌ای را راه بیندازیم

-همه باید یاد بگیریم کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها