انتقاد سندرز از تل‌آویو به دلیل عدم ارسال واکسن کرونا برای فلسطینی‌ها

سناتور برنی سندرز از دولت تل‌آویو به خاطر ارسال واکسن‌های کووید- 19 برای متحدان خارجی پیش از ارسال واکسن برای فلسطینی‌ها انتقاد کرد.

انتقاد سندرز از تل‌آویو به دلیل عدم ارسال واکسن کرونا برای فلسطینی‌ها
کد خبر: 467221
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۷ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سناتور برنی سندرز در واکنش به یکی از گزارش‌های روزنامه نیویورک تایمز در توییتی نوشت: اقدام اسرائیل در اهدای واکسن کووید- 19 به کشورهای خیلی دور، فلسطینی‌ها را خشمگین و عصبانی کرده است؛ فلسطینی‌هایی که اسرائیل را مسؤول سلامت و تندرستی خود در مناطق اشغالی که واکسن در آن بسیار کم و نایاب است، می‌دانند.

سندرز افزود: اسرائیل مسؤول سلامت تمامی مردم تحت کنترلش است. ظالمانه است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حالی که بسیاری از فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی همچنان منتظر دریافت واکسن هستند، از واکسن‌های اضافی برای جایزه دادن به متحدان خارجی استفاده می‌کند.

همزمان با اینکه اسرائیل اواخر سال گذشته میلادی روند واکسیناسیون را آغاز کرد، برخی فعالان و رسانه‌های خارجی از اسرائیل به خاطر اینکه فلسطینی‌ها را در این برنامه خود جا نداده بود، انتقاد کرده و گفتند، براساس قوانین بین‌المللی اسرائیل "قدرت اشغالگر" است و باید به فلسطینی‌ها واکسن دهد.

اسرائیل در توجیه این اقدام اشاره کرده که "توافقات اوسلو" که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند تاکید دارند که تشکیلات خودگردان فلسطین مسؤول سلامت و تندرستی مردم خود از جمله واکسیناسیون‌هاست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها