پیکر پاک شهید خلبان بیک محمدی شناسایی شد

پیکر مطهر شهید بیرجند بیک محمدی، از خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش که اخیرا در خاک عراق کشف شده است، شناسایی شد.

پیکر پاک شهید خلبان بیک محمدی شناسایی شد
کد خبر: 467322
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۷ ۱۵:۵۴:۱۳

اعتمادآنلاین| سرتیپ پاسدار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در مراسمی که سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، و تعدادی از مسوولان و پیشکسوتان این نیرو در منزل شهید «بیرجند بیک محمدی» حضور داشتند، طی یک مکالمه تلفنی، خبر کشف پیکر مطهر این شهید سرافراز را به خانواده معظم ایشان، اطلاع داد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و سرتیپ خلبان بقایی فرمانده اسبق نهاجا حضور داشتند.

خلبان شهید بیرجند بیک محمدی در 15 اسفندماه سال 1326 در تهران متولد شد، وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در تاریخ یکم آبان 1348 به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.

این شهید والامقام دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف 4 را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه وافری به خلبانی داشت تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از 350 ساعت پرواز با هواپیمای اف33، تی41، تی37 و تی38 به ایران بازگشت و به جمع خلبان هواپیمای اف 5 در پایگاه چهارم شکاری پیوست.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، وی به عنوان خلبان اف 5 در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیات‌های مختلف حضور داشت.

سرانجام این خلبان شجاع در 6 خردادماه سال 67 در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها