عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی:

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا شود

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس مصر است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به درستی اجرا شود و نباید آینده کشور را معطل پیمان‌شکنان کنیم.

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا شود
کد خبر: 467390
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۰۹:۱۹:۱۱

اعتمادآنلاین| نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس مصر است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به درستی اجرا شود و نباید آینده کشور را معطل پیمان‌شکنان کنیم.


عباس مقتدایی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی از مواضع منطقی خود در موضوع هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و بر اساس مصلحت و نیاز کشور تا آنجا که لازم باشد، حتی تا غنی‌سازی 60 درصد پیش خواهد رفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشوری در حال رشد، پیشرو و از شتاب قابل توجهی در عرصه‌های مختلف علم و فناوری برخوردار است.

وی بیان کرد: ایران، بالاترین رشد شتاب علمی را در میان همه کشورهای جهان دارد و در زمینه‌های متعددی چون عرصه دفاعی، تولید پهپاد، انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی، بهداشت و سلامت، ساخت تجهیزات و تکنولوژی‌هایی پیشرفته و نظایر آن فعالیت دارد و طبیعی است که به دنبال استفاده حداکثری از انرژی پاک، کم هزینه و طولانی مدت باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن همین مسئله است که موضوعی را به عنوان یک نیاز آینده کشور مطرح فرمودند و ایران بر اساس برجام، حضور در NPT و معیارها و حقوق بین‌الملل حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیاز کشور پیرامون درصد غنی‌سازی را خود کشور تعیین می‌کند و آنچه مقام معظم رهبری فرمودند یک سرخط اساسی برای پیشرفت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران است.

مقتدایی با اشاره به اینکه غربی‌ها بدعهدی کردند و ما از این موضوع باید درس بگیریم و نباید آینده کشور را معطل پیمان‌شکنان کنیم، اظهار داشت: مجلس بر این مسئله مصر است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به درستی اجرا شود و آماده همکاری کامل با دولت هستیم و لازم است که دولت از این فرصتی که مجلس با تصویب این قانون در اختیارش گذاشته است، نهایت استفاده را ببرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها