رایزنی‌های تل‌آویو با ابوظبی، ریاض و منامه برای تشکیل ائتلاف نظامی

منابع صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم در حال انجام رایزنی‌هایی با کشورهای بحرین، عربستان سعودی و امارات عربی متحده با هدف تشکیل ائتلاف نظامی است.

رایزنی‌های تل‌آویو با ابوظبی، ریاض و منامه برای تشکیل ائتلاف نظامی
کد خبر: 467402
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۰۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه «آی‌24 نیوز» شامگاه پنجشنبه گزارش داد که رژیم صهیونیستی به دنبال تشکیل ائتلاف نظامی با سه کشور عربی است.

این شبکه اسرائیلی بدون اشاره به مقام یا منبع خاصی، ادعا کرد که تل‌آویو در حال انجام رایزنی‌هایی با دولت‌های ریاض، ابوظبی و منامه است تا یک ائتلاف نظامی چهارجانبه در غرب آسیا تشکیل دهد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی روابط دیپلماتیک رسمی ندارند اما طی سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تماس‌های محرمانه بین مسئولان دو طرف منتشر شده است.

امارات عربی متحده و بحرین اما در سپتامبر 2020 با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌های سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.

آی‌24 نیوز همچنین در گزارش خود مدعی شد که ائتلاف نظامی تل‌آویو-ریاض-ابوظبی-منامه، با هدف مقابله با «تهدید روزافزون ایران» در منطقه، به‌صورت خاص موضوع‌های برنامه هسته‌ای و نفوذ ایران در سوریه و عراق، تشکیل خواهد شد.

پیشتر شبکه تلویزیونی «کان‌11» گزارش داد مقام‌های عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اخیراً رایزنی‌هایی درباره سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران داشته‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز سه‌شنبه با ادعای اینکه تل‌آویو به هیچگونه توافق غرب با ایران امید نخواهد داشت، مدعی شد هر کاری برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت اتمی انجام می‌دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها