تشریح سفر چند نماینده پارلمان به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت

یک نماینده مجلس درخصوص سفر یک روزه جمعی از نمایندگان پارلمان به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در شهرستان دنا گفت: سفری به استان کهگیلویه‌وبویراحمد جهت بازدید از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت برای نظارت میدانی بر روند امدادرسانی به مردم عزیز این شهرستان انجام شد.

تشریح سفر چند نماینده پارلمان به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت
کد خبر: 467450
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۱۲:۱۳:۲۶

اعتمادآنلاین| نماینده مردم تهران در مجلس به تشریح سفر یک روزه چند نماینده پارلمان به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت پرداخت.

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر یک روزه جمعی از نمایندگان پارلمان به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در شهرستان دنا گفت: روز پنجشنبه به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و احمد نادری نماینده تهران سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد جهت بازدید از مناطق زلزله زده سی‌سخت برای بررسی مشکلات این منطقه و همچنین نظارت میدانی بر روند امدادرسانی به مردم عزیز این شهرستان به دعوت مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و دنا انجام شد.

خضریان افزود: پس از بازدید از مناطق مختلف این شهرستان و گفت‌وگو با مردم زلزله‌زده و جهادگرانی که برای کمک در منطقه حاضر شده بودند، جلسه ای با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، استانی و ملی در فرمانداری سی‌سخت جهت رفع هر چه سریع‌تر مشکلات مردم این منطقه برگزار شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبات این جلسه بیان کرد: مقرر شد در کنار اینکه تامین اعتبارات لازم در مجلس با محوریت نماینده بویراحمد و دنا صورت بپذیرد، مسئولان اجرایی هم با اعتبارات ملی و استانی موجود کار بازسازی را آغاز کنند.

خضریان گفت: در همین راستا ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور متعهد شد تمامی مدارسی که نیاز به تعمیر و یا احداث مجدد دارند را با بودجه آن سازمان تعمیر و احداث نماید.

‌این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: طرح انتقال آب از منطقه کوه‌گل سی‌سخت به روستاهای تحت پوشش کریک و دارشاهی نیز توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان و کمک استانداری اجرا و تمامی تجهیزات و ابزارآلات توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین می‌شود.

خضریان گفت: مصوب شد تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات 20 میلیونی به خسارت‌دیدگان توسط بنیاد مسکن استان صورت بپذیرد. همچنین پیگیری ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده توسط مدیرعامل بنیاد مسکن استان کهگلویه و بویر احمد صورت می‌پذیرد.

وی افزود: مقرر شد تامین اعتبار 30 میلیاردی توسط مدیرعامل بازآفرینی شهری و معاون وزیر راه و شهرسازی جهت عملیات بهسازی روستای تاریخی کریک صورت بگیرد و طرح تفصیلی شهر سی‌سخت با قید فوریت و خارج از نوبت در استانداری مصوب شود، همچنین صدور پروانه ساخت بر اساس طرح تفصیلی به صورت رایگان و به سهولت توسط شهرداری انجام بپذیرد.

خضریان درپایان گفت: همچنین مقرر شد استانداری، تهیه و توزیع سیمان را پیگیری کند تا عملیات بازسازی تسریع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها