چرا وزنه برداری به حذف از المپیک تهدید شد؟

فدراسیون بین المللی وزنه برداری به دلیل نادیده گرفتن مکرر توصیه های کمیته بین المللی المپیک و نهادهای دیگر و عدم تغییر مورد سرزنش قرار می گیرد. هیئت فدراسیون بین المللی وزنه برداری برخلاف توصیه IOC برای تصویب قانون اساسی جدید قبل از برگزاری انتخابات خود که قرار است در تاریخ های 26 و 27 مارس برگزار شود، مخالفت کرد.

چرا وزنه برداری به حذف از المپیک تهدید شد؟
کد خبر: 467455
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۱۲:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک بار دیگر نسبت به وضعیت وزنه برداری هشدار جدی داد و عنوان کرد که "وزنه برداری با محرومیت از المپیک 2024 پاریس روبرو است مگر اینکه نگرانی هایی که مربوط به مدیریت آن وجود دارد را برطرف کند.

به نقل از سایت inside the games، اکنون کمیته بین المللی المپیک دلایل تهدید وزنه برداری به اخراج از بازی های المپیک را با قاطعیت بیان کرد. جزئیات این نامه به رئیس موقت فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) ارسال شده است که کمیته بین المللی المپیک نیز به کلیه 192 فدراسیون عضو فدراسیون جهانی وزنه برداری و کمیته های ملی المپیک آنها ارسال کرده است.

فدراسیون بین المللی وزنه برداری به دلیل نادیده گرفتن مکرر توصیه های کمیته بین المللی المپیک و نهادهای دیگر و عدم تغییر مورد سرزنش قرار می گیرد.

به عنوان نمونه ، هیئت فدراسیون بین المللی وزنه برداری برخلاف توصیه IOC برای تصویب قانون اساسی جدید قبل از برگزاری انتخابات خود که قرار است در تاریخ های 26 و 27 مارس برگزار شود ، مخالفت کرد.

چشم انداز حفظ قدرت همان افراد برای کمیته بین المللی المپیک قابل قبول نیست ، به همین دلیل توماس باخ دیروز گفت اگر مشکلات "به روشی رضایت بخش و به موقع" حل نشوند درباره حضور وزنه برداری در المپیک تصمیم دیگری خواهند گرفت.

همچنین ممکن است در سال جاری عواقب دیگری نیز فدراسیون بین المللی وزنه برداری را تهدید کند زیرا کمیته بین المللی المپیک در حال بررسی سهمیه مقامات فدراسیون بین المللی وزنه برداری در بازیهای المپیک 2020 توکیو نیز است.

کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان کرد که "بسیاری از زمینه های درخواست تغییر و مشاوره از هر دو هیئت اجرایی کمیته و آژانس بین المللی (ITA)" توسط فدراسیون بین المللی وزنه برداری نادیده گرفته شده است.

کمیته بین المللی المپیک نه تنها در مورد تغییر قوانین ضد دوپینگ بلکه در مورد هرگونه اصلاحات احتمالی در سیستم انتخابی المپیک توکیو 2020 تاکید دارد. به همین خاطر دو تحقیق در مورد فساد در حال انجام است ، یکی توسط آژانس بین المللی و دیگری توسط اداره اطلاعات و تحقیقات آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA).

کمیته بین المللی المپیک نگرانی های شدیدی در مورد عدم تغییر فرهنگ فدراسیون بین المللی وزنه برداری و "شفافیت" دارد.

قرار دادن انتخابات قبل از قانون اساسی جدید - که در شکل اصلی آن بسیاری از اعضای هیئت مدیره را به عنوان نامزدهای واجد شرایط حذف می کرد - به این معنی بود که علی رغم نظر کمیته مبنی بر اینکه باید به ورزشکاران بها داده شود ، نماینده مستقیم ورزشکاران در هیئت مدیره جدید فدراسیون بین المللی وزنه برداری وجود نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها