بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی اوباما:

چرا باید متحدی داشته باشیم که خبرنگاران را به قتل می رساند؟

معاون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در دوران اوباما در توئیتر نوشت: چالش بزرگتر در چند سال اخیر، مقاومت در برابر عطش بن سلمان برای کشاندن گسترده آمریکا به جنگهای نیابتی با ایران بوده است.

چرا باید متحدی داشته باشیم که خبرنگاران را به قتل می رساند؟
کد خبر: 467625
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۰:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| بن رودز معاون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: عجیب است که به طور مرتب می خوانیم، ایالات متحده برای مقابله با ایران به کمک بن سلمان نیاز دارد. این عربستان سعودی است که به کمک آمریکا نیاز دارد.

وی ادامه داد: چالش بزرگتر در چند سال اخیر، مقاومت در برابر عطش بن سلمان برای کشاندن گسترده آمریکا به جنگهای نیابتی با ایران بوده است.

بن رودز در پیامی دیگر نوشت: دلیل تحریم نکردن بن سلمان این است که او رهبری یکی از متحدان آمریکا را بر عهده دارد اما این سوال مطرح است که چرا ما باید متحدی داشته باشیم که خبرنگاران را به قتل می رساند؟ بایدن چنین وضعیتی را ایجاد نکرده است اما من امیدوارم دولت او به درستی آن را ازبین ببرد. برخی از شراکت ها، ارز آن را ندارد.

دولت جدید آمریکا به تازگی در گزارشی تائید کرده است که دستور قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار عربستانی که چند سال پیش در سفارت ریاض در آنکارا کشته شده بود را صادر کرده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها