سناتور آمریکایی حمله این کشور به سوریه را محکوم کرد

«رند پال» نماینده ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا، دخالت واشنگتن در «جنگ داخلی سوریه» و حمله اخیر نظامی دولت بایدن به سوریه را محکوم کرد.

سناتور آمریکایی حمله این کشور به سوریه را محکوم کرد
کد خبر: 467628
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۰:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با استقبال رژیم صهیونیستی از حمله نظامی اخیر آمریکا به سوریه، مخالفت‌های برخی از قانونگذاران کنگره با اقدام دولت جو بایدن در انجام این حمله شدت گرفته است.

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به تجاوز نظامی آمریکا به منطقه مرزی سوریه که وزارت خارجه این کشور آن را محکوم کرده است، «رند پال» سناتور عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم این حمله را به شدت محکوم کرد.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه (دیروز) اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است.

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله کرده است.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»، نزدیک به گروه‌های مقاومت گزارش داد جنگنده‌های آمریکا بین «ابوکمال» و «القائم» در مرز سوریه و عراق را هدف قرار دادند. به گفته این کانال، آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه‌های مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت یک نفر و جراحت‌های جزئی چند نفر دیگر منجر شد.

رند پال
توییت رند پال درباره حمله به سوریه

رند پال نماینده ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا در توییتر خود ضمن محکوم کردن حمله به سوریه، به جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور درباره مداخله در جنگ داخلی سوریه تاخت.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که همواره مواضعی انتقادی درباره مداخلات نظامی واشنگتن در دیگر کشورها داشته است، در این پیام از دولت بایدن درباره حمله به سوریه توضیح خواست و طعنه‌ای هم به سخنگوی کاخ سفید زد.

رند پال در پیام توییتری خود به توییت هفتم آوریل 2017 (18 فروردین 1396) «جنیفر ساکی» سخنگوی کنونی کاخ سفید درباره حمله آمریکا در زمان دولت دونالد ترامپ به پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه اشاره کرد.

ساکی در توییت 18 فروردین ماه سال 1396 در انتقاد از حمله به سوریه نوشته بود: «مجوز قانونی این حملات چیست؟ (بشار) اسد یک دیکتاتور وحشی است اما سوریه یک کشور مستقل است».

رند پال عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با بازنشر این توییت سخنگوی کاخ سفید در دولت بایدن نوشت: «من مداخله در جنگ داخلی سوریه را محکوم می‌کنم. من همچنین حمله کردن بی مجوز به یک کشور مستقل را هم محکوم می‌کنم. جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده برای حمله به سوریه چه مجوزی دارد؟ شاید یک نفر باید این سوال را از سخنگوی کاخ سفید بپرسد»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها