ثبت 18 هزار و 353 دادخواست بدوی در دیوان عدالت اداری در یک ماه گذشته

دیوان عدالت اداری اعلام کرد: در ماه گذشته تعداد 18 هزار و 353 دادخواست بدوی در دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده است که 46 درصد از ثبت دادخواست در ماه گذشته به صورت غیرحضوری و الکترونیکی بوده است.

ثبت 18 هزار و 353 دادخواست بدوی در دیوان عدالت اداری در یک ماه گذشته
کد خبر: 467704
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۳:۱۹:۱۵

اعتمادآنلاین| دیوان عدالت اداری اعلام کرد: 46 درصد از ثبت دادخواست در ماه گذشته در دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری و الکترونیکی بوده است.

دیوان عدالت اداری اعلام کرد: در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه، تکریم ارباب رجوع و تسهیل در امور قضایی، از خردادماه سال جاری ثبت دادخواست به صورت الکترونیکی راه اندازی شد و این امر نیاز به مراجعه حضوری در دیوان عدالت اداری و صرف هزینه برای پست و ایاب و ذهاب را منتفی کرده است. همچنین راه‌اندازی این سامانه در اعمال فاصله گذاری اجتماعی که از تدابیر مهار ویروس کروناست نیز تاثیر بسزایی داشته است.

با بررسی آمارهای ارائه‌شده از سوی اداره کل آمار دیوان عدالت اداری، در ماه گذشته تعداد 18 هزار و 353 دادخواست بدوی در دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده است که از این تعداد 6 هزار و 483 مورد ثبت دادخواست از طریق دفاتر استانی بوده است، تعداد 2 هزار و 548 مورد ثبت دادخواست به صورت حضوری بوده است، تعداد 879 مورد ثبت به صورت پستی بوده است و تعداد 8 هزار و 443 مورد ثبت دادخواست به صورت غیرحضوری و الکترونیک بوده است که 46 درصد مجموع ثبت دادخواست‌های بدوی را به خود اختصاص داده است.

در ادامه این گزارش از سوی اداره کل آمار دیوان عدالت اداری آمده است که در ماه گذشته تعداد 9 هزار و 541 مورد ثبت دادخواست تجدیدنظر شده است که تعداد 2 هزار و 935 مورد ثبت دادخواست از طریق دفاتر استانی بوده است، تعداد 4 هزار و 62 مورد ثبت به صورت حضوری بوده است، تعداد یک هزار و 226 مورد ثبت دادخواست از طریق پست صورت گرفته است و تعداد یک هزار و 318 مورد ثبت دادخواست تجدیدنظر از طریق الکترونیکی و غیر حضوری بوده است که 14 درصد مجموع ثبت دادخواست‌های تجدیدنظر را به خود اختصاص داده است.

دیوان عدالت اداری اولین دستگاه قضایی است که اشخاص می توانند در اقصی نقاط کشور با مراجعه به سایت دیوان و از طریق سامانه ساجد و دارا بودن کد ثنا، دادخواست‌های بدوی و تجدیدنظر و دیگر درخواست‌های خود را به صورت کاملا الکترونیکی ثبت و هزینه دادرسی را پرداخت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها