کد خبر: 467778
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۵:۵۱:۰۰
| |

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت:

کارایی ما باید به گونه‌ای باشد که با هزینه کمتر نتیجه بهتری بگیریم

معاون کل وزارت بهداشت گفت: کارایی ما باید به گونه‌ای باشد که با هزینه کمتر نتیجه بهتری بگیریم.

کارایی ما باید به گونه‌ای باشد که با هزینه کمتر نتیجه بهتری بگیریم
کد خبر: 467778
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۵:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم یادواره شهدا و ایثارگران حوزه پرستاری اظهار داشت: وقتی یک نفر فوت می‌کند مانند تراژدی است ولی وقتی تعداد زیادی فوت می‌کنند متاسفانه تبدیل به آمار می‌شود.

وی افزود: ما گاهی یادمان می‌رود که برای چه در نظام سلامت ایستاده‌ایم آیا پزشک برای پزشکی است یا چه چیزی؟ نظام‌های سلامت 3 هدف دارند که هدف چهارم هم از 2007 وارد شد. هر کاری که در نظام سلامت انجام می‌شود باید با این اهداف خودش را بررسی کنند. هدف اول و اصلی این است که ما سلامت مردم را بالا ببریم یک زمانی ما کار می‌کنیم اما سلامت کسی را بالا نمی‌بریم. هدف دوم مراقبت مالی از مردم است که پرداختی آنها و به صورت کمرشکن نباشد. سومین هدف که کلا به آن توجه نشده است پاسخگویی به نیازهای غیر بهداشتی و درمانی مردم و کیفیت کار است یا رعایت کرامت انسانی که بسیار اهمیت دارد‌.

حریرچی بیان کرد: هدف چهارم اما کارایی است به گونه ای که با هزینه کمتر نتیجه بهتری بگیریم. مردم هزینه می‌کنند تا سلامتشان حاصل شود از این رو باید کارآیی را بالاتر ببریم. مردم می‌خواهند وقتی پولی را هزینه کردند کارایی داشته باشد و سلامتی شان را به دست بیاورد از این رو باید به این مسئله توجه زیادی کرد.

وی اظهار داشت: ما نباید خانواده شهدای سلامت را فراموش کنیم خانواده این عزیزان غافلگیر شدند کسانی که در جنگ بودند خانواده هایشان می‌دانستند که ممکن است شهید شوند اما شاید خانواده‌ها کادر سلامت این را نمی دانستند‌.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها