کد خبر: 467793
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۶:۳۴:۰۰
| |

رایزنی وزیر دفاع روسیه با همتای ارمنی خود درخصوص قره‌باغ

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز، شنبه (9 اسفندماه) در تماس تلفنی با «واگارشاک‌هاروتیونیان» همتای ارمنی خود درخصوص اوضاع قره باغ و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رایزنی وزیر دفاع روسیه با همتای ارمنی خود درخصوص قره‌باغ
کد خبر: 467793
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۶:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در خصوص اوضاع منطقه و قره‌باغ با همتای ارمنی خود گفتگو کرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز، شنبه در تماس تلفنی با «واگارشاک‌هاروتیونیان» همتای ارمنی خود در خصوص اوضاع قره باغ و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که در این خصوص صادر کرده، آورده است: دو طرف در این گفت‌وگو در خصوص همکاری‌های دوجانبه و اوضاع کنونی منطقه و مراکز مسکونی که در آن‌ها نیرو‌های حافظ صلح روسیه در حال انجام وظیفه هستند، علاوه بر شماری دیگر از مسائل مورد توجه دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

صحبت‌های وزاری دفاع روسیه و ارمنستان پس از آن انجام می‌شود که روز پنجشنبه «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ارمنستان خواستار استعفای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور شد.

پس از این اظهارات، پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در واکنش به این درخواست اعلام کرد: ستاد مشترک نیرو‌های مسلح طرحی برای شکل گیری یک کودتای نظامی در ارمنستان دارد.

روز گذشته نیز هزاران نفر از مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان در ایروان راهپیمایی کرده و خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند. «وازگن مانوکیان» نخست وزیر سابق ارمنستان که از سوی مخالفان دولت فعلی به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی شده، نیز روز جمعه از همه مردم کشور خواست به اعتراضات بپیوندند.

او در بخشی از سخنان خود در اجتماع معترضان گفت: برای پیشگیری از خونریزی و ناآرامی، مردم باید به خیابان‌ها بیایند. یا از شر آن‌ها خلاص می‌شویم و یا ارمنستان را از دست خواهیم داد.

پس از آن کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» با «نیکول پاشینیان»، از همه طرف‎های ارمنستانی خواسته تا خویشتنداری کرده و موضوعات مورد مناقشه را در چارچوب قانون به حل و فصل بپردازند.

پس از درگیری‌های 44 روزه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ و کشته و زخمی شدن شماری از مردم ارمنستان که ساکن این منطقه هستند، با میانجیگری روسیه توافق آتش بس به امضا رسید که برخی از مردم ارمنستان پذیرش این توافق را اشتباهی از سوی «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور عنوان کردند و از همان موقع خواستار برکناری او شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها