کد خبر: 467870
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۰۸:۴۴:۲۷
| |

اسماعیل حسین زهی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس:

دولت و مجلس هیچ دخالتی در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارند

بالاخره روز موعود فرا رسید و فدراسیون فوتبال که بیش از یک سال است که با سرپرست اداره شده، امروز رئیس خود را می‌شناسد. علی کریمی، کیومرث‌هاشمی، مصطفی آجرلو و شهاب‌الدین عزیزی خادم 4 کاندیدایی هستند که برای رسیدن به صندلی ریاست مهم‌ترین و جنجالی‌ترین فدراسیون ورزشی ایران با هم رقابت می‌کنند.

دولت و مجلس هیچ دخالتی در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارند
کد خبر: 467870
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۰۸:۴۴:۲۷

اعتمادآنلاین| بالاخره روز موعود فرا رسید و فدراسیون فوتبال که بیش از یک سال است که با سرپرست اداره شده، امروز رئیس خود را می‌شناسد. علی کریمی، کیومرث‌هاشمی، مصطفی آجرلو و شهاب‌الدین عزیزی خادم 4 کاندیدایی هستند که برای رسیدن به صندلی ریاست مهم‌ترین و جنجالی‌ترین فدراسیون ورزشی ایران با هم رقابت می‌کنند.


عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در آستانه برگزاری انتخابات گفت: «مهم‌ترین موضوع برای همه شرکت‌کنندگان در انتخابات و علاوه بر آن مردم کشورمان، برگزاری سالم انتخابات است. بنابراین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجلس و دولت برگزاری انتخابات سالم است و دستگاه‌های نظارتی مأمور هستند انتخابات به بهترین نحوممکن و به صورت سالم برگزار شود. این قول را می‌دهیم که شاهد انتخابات سالمی باشیم.»

اسماعیل حسین زهی درخصوص برآورد خود از کاندیداها اظهار داشت: «انتخاب فرد شایسته بستگی به نظر مجمع فدراسیون فوتبال دارد. در بین کاندیداها علی کریمی حضور دارد که از جنس فوتبال است و می‌تواند به این رشته کمک کند. پیشکسوتان فوتبال نظر مثبتی روی این کاندیدا دارند چرا که او از مفاخر فوتبال کشورمان است. البته 3 کاندیدای دیگر هم در ورزش فعالیت داشته‌اند و به عنوان مدیران فوتبالی کاملاً شناخته شده‌اند. کیومرث‌ هاشمی، مصطفی آجرلو و شهاب‌الدین عزیزی سال‌ها سابقه فعالیت در بخش مدیریت ورزش دارند و انتخاب هر کدام از این‌ها هم می‌تواند به فوتبال کمک کند. فوتبال ما در حال حاضر با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه است و هر فردی که انتخاب می‌شود باید در وهله اول به رفع این مشکلات و چالش‌ها بیندیشد.»

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس درخصوص شائبه‌هایی که درخصوص دخالت وزارت ورزش در انتخابات وجود دارد، پاسخ داد: «با قاطعیت می‌گویم که دولت و مجلس هیچ گونه دخالتی در انتخابات ندارند و می‌خواهند که این انتخابات به صورت کاملاً آزاد برگزار شود. این تنها در حد حرف و سخن نیست و حقیقتاً در حال حاضر شاهد جو مثبت و خوبی هستیم. علاوه بر این به عنوان عضو کوچکی از مجلس شورای اسلامی از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که تنور انتخابات را گرم نگه داشتند. رسانه‌ها هم همانند ما می‌خواهند فردی به عنوان رئیس انتخاب شود که بتواند به فوتبال کمک کند.»


او به صحبت‌هایی مبنی بر مهندسی انتخابات هم واکنش نشان داد: «مجمع فدراسیون فوتبال استقلال خوبی دارد و این موضوع می‌تواند مانع از مهندسی شدن انتخابات شود. البته ممکن است برخی کاندیداها برای رأی آوردن به هیأت‌های استانی وعده‌هایی داده باشند که این موضوع غیرقانونی نیست. همیشه در انتخابات وعده‌هایی داده می‌شود و تأثیر زیادی در انتخاب یک فرد دارد.»


این عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سؤال که انتظار مجلس از رئیس آینده فدراسیون فوتبال چیست؟ افزود: «در حال حاضر یکی از خواسته‌های مجلس که مهم‌تر از همه است، صعود تیم ملی به جام جهانی است که امیدواریم این موضوع محقق شود. البته مجلس هم از رئیس جدید حمایت خواهد کرد تا مجدداً شاهد حضور تیم ملی در جام جهانی باشیم. یکی دیگر ازخواسته‌های ما از رئیس جدید فدراسیون این است که با مجلس و دولت تعامل داشته باشد و در واقع باید تعامل خوبی بین فدراسیون فوتبال و مجلس و دولت ایجاد شود. فوتبال درآمدزاست و می‌تواند از این نظر به رشته‌های دیگر هم کمک کند. در بودجه سال 1400 درآمدهای فوتبال کاملا روشن و شفاف است و در این بودجه در بحث تبلیغات محیطی کاملاً تفکیک شده و این اولین موضوع در بحث بودجه فوتبال است.»

او درخصوص حق پخش فوتبال و چالش‌هایی که فوتبال کشورمان در طول این سال‌ها با آن مواجه بوده و هست، گفت: «در بودجه سال 1400 مشخص شده که چند درصد از درآمد تبلیغات محیطی به فوتبال برسد و چند درصد به صدا و سیما اختصاص می‌یابد. قرار شده پرداخت حق پخش توسط صدا و سیما به فدراسیون فوتبال قانون شود و صدا و سیما موظف شود حق پخش را پرداخت کند اگر این موضوع قانونی شود، صدا و سیما دیگر نمی‌تواند حق پخش را به فوتبال نپردازد. این موضوع حق فوتبال است و قطعاً مجلس تلاش خواهد کرد تا عملی شود.»

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها