کد خبر: 467940
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۰:۱۶:۱۰
| |

«آخرین روز پائیز» در آخرین روز‌های زمستان به نمایش گذاشته می‌شود

نمایش «آخرین روز‌های پائیز» به کارگردانی علی جباری در جشنواره عروسکی تهران-مبارک روی صحنه می‌رود.

«آخرین روز پائیز» در آخرین روز‌های زمستان به نمایش گذاشته می‌شود
کد خبر: 467940
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۰:۱۶:۱۰

اعتمادآنلاین| علی جباری نویسنده و کارگردان تئاتر درباره حضور در جشنواره عروسکی تهران-مبارک با نمایش «آخرین روز‌های پائیز» گفت: نمایش «آخرین روز های پائیز» به شیوه خیمه شب بازی اجرا می شود که برگرفته از داستان ننه سرما است. ننه سرما همیشه در کوله بارش لحافی دارد که در افسانه های ما نقش پر رنگی را داراست.

وی درباره خلاصه «آخرین روز‌های پائیز» اظهار کرد: جشن شب یلدا است و ننه سرما ناراحت. زیرا لحاف او را در وسط راه ربوده اند.

مبارک به دنبال دیو خشکسالی می‌رود. لحاف ننه سرما را پس می‌گیرد. ننه سرما لحافش را پهن کرده پنبه هایش را می‌زند. برف شروع به باریدن می‌کند و جشن برگزار می‌شود.

جباری درباره برگزاری جشنواره عروسکی تهران-مبارک به صورت مجازی اظهار کرد: امسال جشنواره به صورت آنلاین برگزار می شود.

اهالی تئاتر همیشه به حضور تماشاگر در اجرا ها عادت کرده بودند. حالا برای اولین بار است که جشنواره به این شیوه برگزار می شود. عدم حضورشان حال هنرمندان تئاتری را خوب نمی کند اما امیدوارم جشنواره در فضای مجازی تجربه خوبی به ارمغان آورد. همچنین بازخورد و حمایت در فضای مجازی می تواند دلگرمی خوبی برای گروه های تئاتر باشد.

عوامل نمایش «آخرین روز‌های پائیز» عبارتند ا ز:


نویسنده و کارگردان: علی جباری، مرشد: داوود بختیاری، پاخیمه ای: علی جباری، خیمه شب بازان: سعیده دهقانی نژاد، ندا وفایی، عذرا امامی، ساخت عروسک: سمیه گلباز، سعیده دهقانی نژاد، میرآرش مصطفایی، یلدا منتظری، دستیار کارگردان: سارا سعادت نیا، نورپرداز: مجتبی کرمانی و مدت زمان نمایش: 30 دقیقه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها