کد خبر: 467999
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۱:۳۸:۳۶
| |

منصور حققیت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا:

اگر رئیسی نامزد نشود، اجماع سخت به نظر می‌رسد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تا اینجای کار که آقای رئیسی گفته است نمی‌خواهم نامزد شوم اما اگر نامزد شود، اصولگرایان بر او اجماع می‌کنند و احتمال ائتلاف بر او به شدت بالاست.

اگر رئیسی نامزد نشود، اجماع سخت به نظر می‌رسد
کد خبر: 467999
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۱:۳۸:۳۶

اعتمادآنلاین| منصور حقیقت‌پور گفت: مشخص نیست که اطرافیان قالیباف چه‌قدر با او هماهنگ هستند؛ به هر حال نظر یکی از مشاروان را نمی‌توان نشانه مهمی بر نیامدن قالیباف تلقی کرد.

توئیت محسن پیرهادی مبنی بر عدم ورود قالیباف به عرصه ریاست‌جمهوری واکنش‌های زیادی را برانگیخت اما پرسشی که در پی این ادعا مطرح می‌شود، آن است که مواضع انتخاباتی قالیباف از سوی چه مرجعی صادر می‌شود و آیا می‌توان این ادعا را به مثابه نظر حتمی و نهایی محمدباقر قالیباف دانست؟ و اگر چنین نیست، هدف از طرح چنین موضوعاتی چیست؟

منصور حقیقت‌پور درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای قالیباف در یک پاردوکس اساسی گرفتار شده است؛ از یک‌سو نمی‌خواهد از خیر ریاست‌جمهوری بگذرد و از طرفی اگر وارد عرصه ریاست‌جمهوری و نتواند به توفیق برسد، این احتمال وجود دارد که جایگاه ریاست مجلس را از دست بدهد. مشخص نیست که اطرافیان قالیباف چه‌قدر با او هماهنگ هستند و آیا می‌توان نظر آنها را نظر قالیباف دانست یا خیر. شاید در پی چنین توئیت‌هایی می‌خواهند عکس‌العمل‌ها را ارزیابی کنند و ببینند که قالیباف چه‌قدر در میان جامعه و البته اصولگرایان مورد توجه است اما به هر حال نظر یکی از مشاروان را نمی‌توان نشانه مهمی بر نیامدن قالیباف تلقی کرد».

او درباره انتقاد منتقدان قالیباف مبنی بر اینکه او می‌خواهد از جایگاه ریاست‌مجلس برای انتخابات ریاست‌جمهوری بهره‌برداری کند، اظهار کرد: «در مجلس 290 نماینده حضور دارند و به نظرم اجازه نمی‌دهند او چنین کاری را انجام دهد».

این فعال سیاسی درخصوص احتمال نامزدشدن سید ابراهیم رئیسی در انتخابات هم گفت: «تا اینجای کار که آقای رئیسی گفته است نمی‌خواهم نامزد شوم اما اگر نامزد شود، اصولگرایان بر او اجماع می‌کنند و احتمال ائتلاف بر او به شدت بالاست. در این صورت است که شانس آقای قالیباف کم خواهد شد اما به نظرم آمدن رئیسی الزاما منافاتی با نامزدشدن قالیباف ندارد».

او در پایان گفت: «به نظر من تنها در صورتی اصولگرایان می‌توانند به اجماع برسند که آقای رئیسی نامزد شود و در غیر این اجماع سخت به نظر می‌رسد».

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها