تصاویر ماهواره‌ای یک پایگاه سری رژیم صهیونیستی را بر ملا کرد

تصاویر ماهواره‌ای وجود یک پایگاه سری رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیت‌المقدس را بر ملا کرد.

تصاویر ماهواره‌ای یک پایگاه سری رژیم صهیونیستی را بر ملا کرد
کد خبر: 468055
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت ثبت تصاویر ماهواره‌ای «پلنت لبز» اخیرا تصاویری از یک پایگاه موشکی رژیم صهیونیستی در نزدیکی قدس اشغالی را ثبت کرده است که تا امروز مخفی مانده بود.

به نوشته روزنامه هاآرتص، این پایگاه در جنوب غرب بیت‌المقدس و در غرب شهر صهیونیست‌نشین «بیت شمش» واقع شده است. تا امروز این منطقه در نقشه‌های رژیم صهیونیستی به عنوان یک منطقه خالی و در نقشه‌های حمل و نقل هوایی یک منطقه بسته نشان داده می‌شد.

این روزنامه سپس نوشت که طبق تصاویر ماهواره‌ای که با کیفیت بسیار خوبی ثبت شده است، در این منطقه پایگاه نیروی هوایی رژیم اسرائیل به نام «کناف 2» مستقر است.

وبسایت «گلوبال سکیوریتی» نیز نوشت که در این پایگاه سری سه گردان موشکی زمین به زمین از نوع «یریحو» مستقر است. موشک‌های بالستیکی که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند.

هاآرتص در ادامه این سؤال را مطرح کرد که چه کسی خواستار ثبت این تصاویر از سوی شرکت ماهواره‌ای «پلنت لبز» شده است؟ به خصوص اینکه خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا نیز هفته گذشته تصاویری از ساخت و سازهای گسترده در نیروگاه هسته‌ای دیمونا را افشا کرد که جنجال بسیاری در پی داشت.

به نوشته این روزنامه پیش از این نیز هر زمانی که میان دولت‌های مختلف آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای و بالستیک این رژیم تنش به وجود می‌آمد، رسانه‌ها دست به افشاگری در خصوص این فعالیت‌ها می‌زدند و تصاویر نیروگاه اتمی دیمونا نیز در شرایطی افشا شده است که مقامات تل آویو از احتمال بازگشت دولت جو بایدن به توافق هسته‌ای با ایران نگران هستند.

با این حال رژیم تل آویو تاکنون در قبال برنامه‌های هسته‌ای تسلیحاتی خود سکوت کرده است. به جز رژیم صهیونیستی سه کشور دیگر نیز تاکنون به پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای نپیوسته‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها