کد خبر: 468072
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۵:۵۰
| |

هیات نظارت صندوق توسعه ملی مکلف به ارائه گزارش مطالبات صندوق از دولت به مجلس شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیات نظارت صندوق توسعه ملی را مکلف کردند تا میزان مطالبات این صندوق از دولت را تا پایان فروردین ماه سال 1400 و هر سه ماه یک بار پس از آن به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور گزارش دهد.

هیات نظارت صندوق توسعه ملی مکلف به ارائه گزارش مطالبات صندوق از دولت به مجلس شد
کد خبر: 468072
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۴:۰۵:۵۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز ( یکشنبه) مجلس و بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه، بند الف و ردیف 1 بند ب تبصره 1 ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الف تبصره 1 لایحه بودجه، هیات نظارت صندوق توسعه ملی مکلف است میزان مطالبات این صندوق از دولت را به تفکیک تسهیلات ریالی و ارزی و زمان سررسید آنها، رسیدگی و تا پایان فروردین ماه سال 1400 و هر سه ماه یکبار پس از آن به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور گزارش دهد. دولت موظف است کلیه تسهیلا ت سررسید شده دریافتی خود از صندوق توسعه ملی را براساس گزارش هیات نظارت از محل سهم دولت از مازاد یک میلیون بشکه صادرات مذکور در این بند از محل ردیف 103000-6 جدول شماره (8) پیوست این قانون پرداخت کند. گزارش هزینه کرد وجوه مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران و شرکت های دولتی تابعه وزارت نفت هر سه ماه یک بار توسط وزارت نفت به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلا می، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزرات امور اقتصادی و دارائی(خزانه داری کل کشور) و دیوان محاسبات کشور ارائه می شود.

وزارت نفت مکلف است هر ماه گزارش مقدار صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی و فرآورده های اصلی و فرعی نفتی و گازی و ارز حاصل و همچنین وصولی آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارائی (خزانه داری کل کشور)، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه کند.

بر اساس ردیف 1 بند ب تبصره 1 ماده واحده لایحه، دستگاه های اجرائی ملی مجاز به استفاده هزینه‌ای از منابع سه درصد (%3) مناطق نفت خیز، گازخیز و توسعه نیافته نمی باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها