وزیر راه و شهرسازی:

از تصرف غیرقانونی در سواحل جلوگیری می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص برنامه‌ها و تصمیمات این وزارتخانه برای سفرهای نوروزی تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

از تصرف غیرقانونی در سواحل جلوگیری می‌کنیم
کد خبر: 468109
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۵:۴۹:۳۷

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه، دهم اسفندماه پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این وزارتخانه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه گردشگری دریایی گفت: پیام مشخص این یادداشت تفاهم تعریف و انجام اقدام مشترک و راهبردی برای ساماندهی و بهره‌برداری از ساحل و دریا در قالب تفریحات دریایی است.

وی افزود: با توجه به این‌که ساحل و دریا جزو انفال و متعلق به همه مردم است، ایجاد مستحدثاتی در سواحل مجاز است که به موجب قانون تعریف شده باشد و ساخت و ساز پروژه‌های تفریحی در این مناطق باید با رعایت ضوابط و مقررات انجام شود. این تفاهم‌نامه برای اولین بار زمینه ساماندهی، سازماندهی و هماهنگی‌هایی را به وجود می‌آورد تا مردم بتوانند از امکانات ساحل و دریا و مسافرت‌های دریایی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: امروز چارچوب‌ها، ضوابط و تعهدات طرفین در قالب این تفاهم‌نامه، امضا و مبادله شد تا سنگ بنایی برای آینده‌ای روشن باشد و بتوانیم از هرج و مرج و دست‌اندازی به انفال و تصرفات غیرقانونی در ساحل به بهانه‌های گوناگون و تضییع حقوق مردم جلوگیری کنیم و رویه‌ای را پایه‌گذاری کنیم که از تفریحات سالم دریایی استفاده شود تا در سایه آن شاهد شکوفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی نیز باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه این وزارتخانه برای سفرهای نوروزی افزود: در بحث مسافرت‌ها ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و وظیفه داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. بنابراین مادامی که مصوبه‌ای برای ایام نوروز ابلاغ نشود، ما هیچ تصمیمی نمی‌گیریم.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر تردد به استان خوزستان در این روزها گفت: قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا این اختیار را به ستادهای استانی داده است که در هر شهری که در وضعیت قرمز و نارنجی است، چه محدودیت‌هایی اعمال شود. اما در خصوص تردد به خوزستان و شهرهایی که وضعیت آنها قرمز است خروج خودروها از استان با پلاک بومی و ورود خودروهای با پلاک غیربومی به استان ممنوع شده است و مطابق با قانون جرایمی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها