کد خبر: 468162
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۰۸:۰۳:۰۰
| |

نخست وزیر عراق:

کسانی را که به تظاهرکنندگان عراقی تعرض کنند مجازات خواهیم کرد

نخست وزیر عراق ضمن اشاره به دستوراتی درباره منع استفاده از سلاح در اعتراضات، اعلام کرد کسانی را که به تظاهرکنندگان عراقی تعرض کنند مجازات خواهد کرد.

کسانی را که به تظاهرکنندگان عراقی تعرض کنند مجازات خواهیم کرد
کد خبر: 468162
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۰۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در پی تظاهرات اخیر شهر ناصریه در استان ذی قار ، تصمیماتی را از جمله مرتبط با عاملان قتل تظاهرات کنندگان اتخاذ کرد.

وی در سخنانی در جلسه شورای وزارتی امنیت ملی عراق درباره اوضاع استان ذی قار گفت، کسانی که به تظاهرکنندگان تعرض کنند، پاسخگو خواهیم کرد.

وی اظهار داشت که دستورالعمل های نظامی را برای جلوگیری از استفاده سلاح در تظاهرات صادر کرده است.

الکاظمی در این جلسه گفت ، اقدامات امنیتی برای محافظت از شهروندان، تظاهر کنندگان و بخشهای اجتماعی صادر شده و دستورالعملهای روشنی نیز از همان روز اول تشکیل دولت درباره اهمیت حفاظت از تظاهرکنندگان وجود داشته است.

وی افزود: ما هرگونه سرکوب تظاهرات را قبول نداریم و همه کسانی که تظاهرکنندگان را هدف قرار دهند بازخواست می کنیم و بخشنامه ها و دستورات نظامی کاملاً روشنی درباره منع استفاده از سلاح گرم برای مقابله با تظاهرات داریم.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که دولت وی در یک وضعیت ویژه تشکیل شد و نباید اشتباهات قبلی تکرار شود.

وی گفت: همچنین اجازه نمی دهیم برخی با سوء استفاده از حق خود بر اساس قانون اساسی، به نیروهای امنیتی تعرض کنند و واجب است کرامت دستگاه های امنیتی حفظ و از تعرض به آنها نیز جلوگیری شود، سرویس های امنیتی باید اقدامات لازم را برای محافظت از خود اتخاذ و کسانی را که به سرویس های امنیتی یا اموال عمومی حمله می کنند، بازداشت کنند.

الکاظمی افزود: یک هفته به کمیته عالی تحقیقات فرصت داده شد تا حقایق مربوط به آنچه در روزهای اخیر در شهر ناصریه رخ داده را کشف کنند.

وی افزود: ما همچنین تصمیم گرفتیم استاندار را عزل کنیم تا به مردم ذی قار این پیام را بدهیم که ما در دستیابی به راه حل جدی هستیم.

الکاظمی با اشاره به اینکه پیشتر جنایت کاران در میدان الطیران و همچنین در بصره طی چند ساعت شناسایی شدند تاکید کرد که به زودی از طریق تحقیقات به جنایتکاران در ذی قار نیز خواهند رسید.

وی همچنین از تشکیل شورای مشورتی متشکل از 9 نفر از اهالی الناصریه که دارای شایستگی، پاکدستی و مهارت هستند خبر داد و گفت این شورا مستقیما به خود او مرتبط است تا نیازهای استان را از طریق آن پیگیری و از استاندار جدید حمایت کند.

نخست وزیری عراق گفت که از اهالی الناصریه خواسته است مجموعه ای از نامزدها را برای تصدی پست استانداری ذی قار معرفی کنند و اظهار کرد که استاندار باید از طریق انتخاباتی عادلانه انتخاب شود اما به دلیل وجود مشکل قانونی و عدم توانایی برگزاری انتخابات از نیروهای سیاسی، سرشناسان و تظاهرات کنندگان و همه اهالی استان خواسته است بر سر یک نامزد استانداری توافق کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها