کد خبر: 468191
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۰۸:۴۲:۱۱
| |

تظاهرات شبانه در استان ذی قار عراق

شهر الرفاعی واقع در استان ذی قار در جنوب عراق شاهد تظاهرات شبانه بود و معترضان در آن خواستار برکناری مسئولان محلی در این شهر شدند.

تظاهرات شبانه در استان ذی قار عراق
کد خبر: 468191
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۰۸:۴۲:۱۱

اعتمادآنلاین| ساعاتی پس از اینکه معترضان شهر الناصریه به مقامات عراقی 72 ساعت مهلت دادند تا به خواسته‌های آنها پاسخ دهند، شهر الرفاعی واقع در استان ذی قار در جنوب عراق شب گذشته شاهد تظاهرات شبانه بود و معترضان در آن خواستار برکناری مسئولان محلی در این شهر شدند.

معترضان اقدام به آتش زدن لاستیک‌ خودروها و بستن مسیرهای اصلی شهر الرفاعی کردند و خواستار برکناری فرماندار این شهر شدند و به مقامات محلی یک روز مهلت دادند تا به خواسته‌های آنها پاسخ دهند.

معترضان ضمن تأکید بر لزوم مجازات و بازخواست عاملان قتل تظاهرکنندگان، فراهم کردن خدمات اساسی و وفا کردن به وعده‌های داده شده، اشاره کردند به این که این جنبش‌های اعتراضی تا زمان تشکیل دولت محلی جدید ادامه می‌یابد.

از سوی دیگر، یک منبع در پلیس عراق از کشته شدن دو غیرنظامی و ربودن سه تن توسط اشخاصی مسلح در استان دیالی در شرق عراق خبر داد.

در همین راستا، شعلان الکاملی، ستوان یکم پلیس دیالی خاطرنشان کرد، افرادی مسلح به روستای «الرویشد» واقع در مرکز دیالی یورش آوردند و اقدام به قتل غیرنظامیان و آتش زدن چندین دستگاه خودرو و ربودن سه تن کردند و آنها را به مکان نامشخصی بردند.

الکاملی با متهم کردن اعضای گروه تروریستی داعش به انجام این حمله، تصریح کرد، این افراد مسلح قبل از رسیدن نیروهای امنیتی که پاکسازی این منطقه را با هدف جست‌وجوی مهاجمان و افراد مسلح آغاز کرده‌اند، پا به فرار گذاشتند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها