کد خبر: 468229
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۰۹:۲۶:۱۳
| |

رسول فرخی میکال؛ عضو کمیسیون داخلی امور شوراهای مجلس:

بسیاری از پیشنهادات کمتر از 50 رای می‌آورند

عضو کمیسیون داخلی امور شوراهای مجلس، گفت: تعداد زیادی از پیشنهادها کمتر از 50 رای از صحن مجلس کسب می‌کنند، بهتر است پیشنهادات تجمیع شده و رایزنی صورت گیرد تا پیشنهادهایی که امکان رای آوری بسیار پایین دارد، به صحن ارائه نشود.

بسیاری از پیشنهادات کمتر از 50 رای می‌آورند
کد خبر: 468229
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۰۹:۲۶:۱۳

اعتمادآنلاین| رسول فرخی میکال در رابطه با تعدد پیشنهادات نمایندگان و طولانی شدن بررسی لایحه بودجه که تذکر چندباره رئیس مجلس و هیات رئیسه را در پی داشته است، گفت: زمانی که بودجه به صحن مجلس می‌آید سند مالی یک سال کشور است؛ بنابراین هر یک از نمایندگان با توجه به دغدغه‌های ملی و منطقه‌ای که دارند، پیشنهادهایی را نسبت به جزئیات آن در بخش های درآمدی و هزینه‌ای مطرح می‌کنند.

وی افزود: شاید این پیشنهادها در مجلس مطرح شود اما منجر به رای آوری نشود اما نماینده به دنبال این است که دغدغه‌های خود را با همکاران به اشتراک بگذارد.

در واقع این حجم تعدد پیشنهادات به دلیل دغدغه‌مندی نمایندگان نسبت به شرایط کلی جامعه، یا بخش و منطقه‌ای از کشور یا یک قشر و صنف از هموطنان است که باعث این تعدد پیشنهادات می‌شود.

نماینده لاهیجان در ادامه اظهار داشت: اما به هر تقدیر با توجه به زمان کمی که در اختیار داریم بهتر است که سازوکاری در نظر گرفته شود و پیشنهادها در آنجا تجمیع شده و روی آن ها بررسی صورت گیرد، تا آن پیشنهادهایی که امکان رای آوری بسیار پایین دارد، به صحن ارائه نشود تا وقت مجلس کمتر گرفته شود. از این جهت که مشاهده می‌شود تعداد بسیار زیادی از پیشنهادها کمتر از 50 رای از صحن مجلس کسب می‌کنند.

وی در پایان گفت: در مجموع بیش از 4 هزار پیشنهاد درباره لایحه بودجه توسط نمایندگان ثبت شد که از این تعداد هنوز بالغ بر 1700 پیشنهاد باقی مانده است و ما فرصت بسیار محدودی داریم و حتی ممکن است علیرغم برگزاری جلسات به صورت سه شیفت هم وقت لازم برای رسیدگی به این پیشنهادات فراهم نباشد. لذا خوب است که سازوکاری اندیشیده شود تا یک ساماندهی مناسب به این حجم زیاد پیشنهادات داده شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها