کد خبر: 468527
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۰۸:۳۴:۳۱
| |

یر اساس مصوبه مجلس؛

منابع حاصل از عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی برای معالجه بیماری‌های نادر اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که از منابع حاصل از عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آزایش برای معالجه بیماری‌های نادر هزینه شود.

منابع حاصل از عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی برای معالجه بیماری‌های نادر اختصاص می‌یابد
کد خبر: 468527
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۰۸:۳۴:۳۱

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه 1400 در بخش هزینه‌ای بند «ز» تبصره 6 را تصویب کردند.

نمایندگان در بخش درآمدی بند «ز» تصویب کرده بودند که در سال 1400 به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً پانزده ‌درصد (15%) اضافه و منابع حاصله به صورت صددرصد (100%) به ردیف درآمدی 160188 واریز می‌شود.

امروز در بخش هزینه‌ای تصویب شد که معــادل این مقدار محل ردیف هزینه‌ای 38-530000 جدول شماره (9) به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران اختصاص می‌یابد تا جهت خرید عضو مصنوعی (پروتز) کاشت حلزون شنوایی و نیز جهت درمان و هزینه‌های دارویی بیماران بیماری های نادر از جمله اوتیسم، گوشه، سلیاک، متابولیک و بال پروانه (eb)، سیستیک فیبروزیس، کم خونی داسی شکل(سیکل سل آنمی، سیکل سل تالاسمی) و بیماری نقص ایمنی مادرزادی و بیماران کلیوی در تولید آنتی بادی و بیماری تحلیل عضلانی نخاعی مادرزادی (sma) هزینه شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها