اعتراض نمایندگان مجلس به اظهارات صباغیان / صباغیان: اینجا مجلس است، پادگان نظامی نیست

یک نماینده مجلس خطاب به قالیباف گفت: آقای قالیباف اینجا مجلس است، اینجا پادگان نظامی نیست. ما همه نماینده مردم هستیم، شما نماینده برتر نیستید. ما می‌خواهیم شما طبق آیین‌نامه داخلی عمل کنید.

اعتراض نمایندگان مجلس به اظهارات صباغیان / صباغیان: اینجا مجلس است، پادگان نظامی نیست
کد خبر: 468608
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده مهریز و بافق خطاب به قالیباف، گفت: ما می‌خواهیم شما طبق آئین‌نامه داخلی عمل کنید. مشکل این است که جنابعالی یک حزب تشکیل دادید، کسی در مجلس نمی‌تواند حرف بزند، یک فراکسیون کردید. آئین‌نامه داخلی حق ماست.

در جلسه نوبت صبح صحن علنی امروز سه‌شنبه 12 اسفند در جریان رسیدگی به لایحه بودجه، در زمان طرح پیشنهاد محمد مهدی مفتح و رسیدگی به آن، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق در زمان مخالفت با این پیشنهاد در قالب تذکر شفاهی به قالیباف، طی سخنانی، گفت: آقای قالیباف در این دوره شیوه‌های تازه‌ای بنیان گذاشته شده است، ما پیشنهاد دادیم، بعد گفتند کسانی که پیشنهاد دارند کتباً بنویسند و با معاونت قوانین هماهنگ کنند و ما باید بیایم آنجا با ذلت و خواری بخواهیم که مطرح شود. با اینحال پیشنهادات ما را حذف کردید.

وی ادامه داد: من امروز صبح چند پیشنهاد در بند ثبت کردم که حذف کردید، آقای قالیباف این مجلس دفعه اول و سال اول نیست که بودجه تصویب می کند، این نشان از سوءمدیریت جنابعالی است.

صباغیان در ادامه اظهار داشت: آقای قالیباف اینجا مجلس است، اینجا پادگان نظامی نیست. ما همه نماینده مردم هستیم، شما نماینده برتر نیستید. ما می‌خواهیم شما طبق آئین نامه داخلی عمل کنید. مشکل این است که جنابعالی یک حزب تشکیل دادید، کسی در مجلس نمی‌تواند حرف بزند، یک فراکسیون کردید. آئین‌نامه داخلی حق ماست.

وی در واکنش به نمایندگانی که نسبت به سخنان وی اعتراض داشتند،بیان داشت: همکاران عزیز فردا نوبت شماست. من هم نماینده هستم اما شما اجازه نمی‌دهید حرف بزنم. آقای قالیباف ببینید چه وضعی به وجود آورده‌اید که می‌خواهیم تذکر آئین نامه‌ای بدهیم هم نمی‌توانیم حرف بزنیم. ما جز اجرای آئین نامه داخلی هیچ چیز از شما نمی‌خواهیم.

در زمان صحبت‌های صباغیان تعدادی از نمایندگان مجلس در اعتراض به سخنان او دور وی جمع شده و نسبت تشبیه مجلس به پادگان نظامی، اعتراض کردند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با دعوت نمایندگان به حفظ آرامش، گفت: نمایندگان عزیز لطفا آرامش خود را حفظ کنند، ایشان صحبت‌هایی داشتند و حرف خود را زدند اگرچه اشکالاتی به صحبت‌های ایشان وارد است و من نمی‌خواهم توضیح بدهم اما مجلس خودش عکس العمل خود را نشان داد. ولی من خواهش میکنم همیشه اجازه دهیم حرف مخالف شنیده شود هر حرفی دارد بزند اگرچه ایشان باید در قالب قانون صحبت کند.

وی در پایان گفت: حرف ایشان چون به شخص من بر می گشت من اعتراضی ندارم و حرفی ندارم اما ایشان مخالف ثبت نام کردند و تذکر دادند که خلاف آئین نامه بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها