41 درصد آمریکایی‌ها تمایلی برای زدن واکسن کرونا ندارند

بر اساس یک نظرسنجی در آمریکا مشخص شد 41 درصد از شرکت کنندگان تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند.

41 درصد آمریکایی‌ها تمایلی برای زدن واکسن کرونا ندارند
کد خبر: 468719
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس یک نظرسنجی در آمریکا مشخص شد 41 درصد از شرکت کنندگان تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند. بر اساس این نظرسنجی که توسط Harvard CAPS-Harris انجام شد، ‌59 درصد از شرکت کنندگان گفتند که دوست دارند واکسن کرونا را تزریق کنند.

همچنین در میان افرادی که گفتند تمایلی به دریافت واکسن ندارند، 66 درصد نیز اعلام کردند که نگران تاثیرات جانبی واکسن هستند و 33 درصد دیگر هم گفتند که اعتقادی به تاثیرات جانبی این واکسن ندارند.

27 درصد نیز گفتند که نگران ویروس نیستند، 23 درصد گفتند که این ویروس به افراد در معرض خطر، بیشتر منتقل می‌شود و 17 درصد نیز اعلام کردند که نگرانی‌های مربوط به سلامت دارند.

مارک پن، مدیر این موسسه نظرسنجی نیز گفت: مهمترین مساله مطرح شده در این نظرسنجی این بود که چهار نفر از 10 نفر شرکت کننده که واکسینه نشدند، نمی‌خواهند واکسن را دریافت کنند. این آمار شامل 60 درصد از رای دهندگان سیاهپوست می‌شود.

این یافته‌ها در حالی منتشر شد که کمپانی جانسون اند جانسون توزیع 3.9 میلیون دوز واکسن کرونا را در سراسر آمریکا آغاز کرده است.

در حالیکه آمریکا در مقابله با ویروس کرونا با واکسن، ماسک و فاصله گذاری اجتماعی پیشرفت داشته اما کارشناسان بهداشت هشدار می‌دهند که نوع‌های جدید ویروس کرونا تهدیدی علیه این پیشرفت‌ها هستند.

نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه Harvard CAPS-Harris از 2006 نفر و در بازه زمانی 23 تا 25 فوریه صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها