سازمان بورس برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت مصوبه جدید ابلاغ کرد

 مصوبه هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابلاغ شد.

سازمان بورس برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت مصوبه جدید ابلاغ کرد
کد خبر: 468768
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۵:۲۸:۵۱

اعتمادآنلاین| مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، مصوبه اخیر هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر افزایش حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در سهام را ابلاغ کرد.

براساس طرح پیشنهادی از طرف صندوق‌های سرمایه گذاری ناشی از جمع‌بندی مذاکرات با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شده است تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» ملزم به سرمایه‌گذاری حداقل 15 درصد و حداکثر 25 درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری هستند.

در این طرح عنوان شده است که صندوق‌های یاد شده ملزم هستند تا پایان اسفند 1400 نسبت به رعایت نصاب موضوع این مصوبه اقدام کنند که برا ساس آن تا پایان اسفند ماه 99 نسبت به افزایش دست‌کم سه واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه‌گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

همچنین تا پایان اسفند ماه 1400 در هر فصل نسبت به افزایش سه واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

به ازای هر یک واحد درصد افزایش سرمایه گذاری در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران و گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس تا میزان نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده 2 واحد درصد از حداقل نصاب سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت کسر می‌شود.

در این طرح به صندوق‌ها اختیار داده شد در خصوص توزیع حداقل 2 درصد دارایی از محل ذخیره ناشی از تغییر ارزش سهام در پایان سال مالی جاری صندوق، تا یک سال پس از پایان سال مالی مذکور و متناسب با شرایط بازار تصمیم‌گیری کنند و همچنین مصوب شد که حداکثر میزان خرید اوراق دولتی به اندازه 30 درصد ارزش دارایی های درآمد ثابت صندوق‌ها باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها