جو بایدن:

تا پایان ماه مه برای همه آمریکایی‌ها واکسن کرونا خواهیم داشت

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده تا پایان ماه مه (10 خرداد) برای تمامی بزرگسال‌های آمریکایی واکسن کووید-19 کافی خواهد داشت. در حال حاضر روزانه در حدود 2 میلیون نفر در آمریکا واکسینه می شوند.

تا پایان ماه مه برای همه آمریکایی‌ها واکسن کرونا خواهیم داشت
کد خبر: 468880
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جو بایدن گفت که از ایالت‌ها می‌خواهد تا در برنامه‌های واکسیناسیون خود، آموزگاران را در اولویت قرار دهند و بار دیگر بر تعهد به بازگرداندن دانش‌آموزان به کلاس‌های درس تاکید کرد. این در حالی است که دولت آمریکا در حال حاضر درباره زمان و نحوه بازگشایی کلاس‌های درس، موضع قاطعی ندارد.

او گفت هدفش این است که تمامی آموزگاران یا کارکنان مدارس، تا پایان ماه مارس- سی روز دیگر- دست‌کم دوز اولیه واکسن را دریافت کرده باشند.

بایدن در سخنانش همچنین اعلام کرد که شرکت «مرک» در تولید واکسن جدید شرکت جانسون‌اندجانسون، کمک خواهد کرد. مشارکت جدید میان این دو شرکت عمده ‌داروسازی آمریکا، رسیدن به هدف واکسیناسیون تا پایان ماه مه را خوشبینانه‌تر می‌سازد و مهلت قبلی دولت را دو ماه جلو آورده است.

بایدن در اظهارات اخیرش در کاخ سفید گفت:‌ «این پیشرفت است» و در عین حال درباره تاخیرهای احتمالی در زدن واکسن به مردم هشدار داد و گفت که کشور برای مدت طولانی، به شرایط عادی قبل از همه‌گیری باز نخواهد گشت.

بایدن گفت:‌ «در انتهای تونل چراغی روشن است، اما برای تضمین پیروزی، نمی‌توانیم دفاع خود را زمین بگذاریم. باید هشیار باشیم، سرعت عمل داشته باشیم و از یکدیگر مراقبت کنیم. به این روش می‌توانیم بر ویروس غلبه کنیم، اقتصادمان را بار دیگر به تحرک درآوریم، و عزیزانمان را در آغوش بکشیم.»

دو واکسن دومرحله‌ای کووید-19 ساخت فایزر/بیون‌تک و مدرنا، پیشتر از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده اضطراری مجوز گرفتند و واکسن‌ تک‌مرحله‌ای ساخت شرکت جانسون‌اندجانسون نیز اخیرا مجوز گرفته است.

شرکت داروسازی مرک، قرار است دو کارخانه خود را به کمک به تولید واکسن جانسون‌اندجانسون اختصاص دهد.

در حال حاضر روزانه در حدود 2 میلیون نفر در آمریکا واکسینه می شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها