ایرادات یک طرح مهم خودرویی در شورای نگهبان رفع می‌‌شود؟

عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام گزارشی از حضور در پارلمان را منتشر کرد.

ایرادات یک طرح مهم خودرویی در شورای نگهبان رفع می‌‌شود؟
کد خبر: 468894
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در مطلبی با عنوان «روایت پارلمان 26» در اینستاگرام خود نوشت:

هادی طحان نظیف

"سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه 1399، به مجلس رفتم. برای تبیین نظر شورا در خصوص «طرح ساماندهی صنعت خودرو» و همچنین برای یافتن راهکارهایی جهت رفع اشکال آن، از طرف کمیسیون صنایع و معادن دعوت به عمل آمده بود.

این طرح از مجلس قبل چندین بار در تردد بین مجلس و شورای نگهبان بوده است. در آخرین مصوبه ارسالی در مجلس دهم، شورای نگهبان ماده 4 آن را مغایر بند 8 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه‌ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت‌پذیری در تولید و نیز بند 9 این سیاست‌ها یعنی اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی دانسته بود.

البته هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز مصوبه را مغایر بندهایی از سیاست‌های کلی تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و همچنین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانسته بود که این موضوع نیز از طریق شورای نگهبان، مستقلا به مجلس منعکس شده بود.

در کمیسیون، مباحث مختلفی از جمله پیشنهاداتی راجع به عرضه خودرو در بورس مطرح شد و من هم سعی کردم در مورد موضوعات مرتبط با قانون اساسی و اشکالات شورای نگهبان توضیحاتی مطرح کنم. در انتها مقرر گردید پیشنهادهای اصلاحی در کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرند و سپس در کمیسیون تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد. طبیعتا پیشنهادات کمیسیون پس از رای‌گیری و تصویب در صحن علنی مجلس، نهایی و مصوب تلقی خواهند شد و پس از آن شورای نگهبان و هیات عالی نظارت، نسبت به رفع شدن یا نشدن اشکال خود اظهارنظر خواهند نمود."

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها