با رای اکثریت قاطع نمایندگان مجلس:

رد لایحه حق رأی زندانیان در کنگره آمریکا

نشریه «نیوز ویک» در گزارشی اعلام کرد، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با 328 رأی مخالف در برابر 97 رأی موافق، متمم پیشنهادی «کوری بوش» نماینده حزب دموکرات را رد کردند.

رد لایحه حق رأی زندانیان در کنگره آمریکا
کد خبر: 469075
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۵:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نشریه «نیوز ویک» در گزارشی اعلام کرد، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با 328 رأی مخالف در برابر 97 رأی موافق، متمم پیشنهادی «کوری بوش» نماینده حزب دموکرات را رد کردند.

در این بین، تمامی 209 نماینده جمهوری‌خواه حاضر در مجلس نمایندگان و 119 نماینده دموکرات با شرکت کردن زندانیان در انتخابات فدرال آمریکا مخالفت کردند.

«کوری بوش» پس از شکست این پیشنهاد در حساب توئیتری خود «ظلم در حق زندانیان و محروم کردن آن‌ها از حق رأی» را محکوم کرد و آن را نژادپرستانه دانست.

«رشیده طلیب» دیگر نماینده دموکرات حامی این متمم نیز در پیامی توئیتری نوشت: «محروم کردن زندانیان از حق رأی، به‌ویژه سیاه پوستان، مستقیماً با گذشته نژادپرستانه کشورمان و تاریخ برده‌داری مرتبط است». او در ادامه نوشت: «نمی‌توانیم انسان بودن افراد زندانی را انکار کنیم و جوامع را از شنیدن صدا، قدرت و انسانیت آن‌ها محروم کنیم».

متمم فوق قرار بود تحت قانون‌گذاری جدید آمریکا تحت عنوان قانون «برای مردم» تصویب شود. تقریباً تمامی دموکرات‌های مجلس نمایندگان حامی تصویب این قانون هستند، اما جمهوری‌خواهان شدیداً با آن مخالف هستند.

این قانون پس از جنجال‌ها و حواشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آبان امسال مطرح شد و هدف آن تقویت امنیت و صحت انتخابات و اصلاح قوانین مخارج سیاسی در انتخابات است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها