«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا | راهکار چینی‌ها برای کاهش طلاق با شکست مواجه شد

آخرین دستورالعمل دولت چین برای کاهش نرخ طلاق که در راستای تلاش برای افزایش رشد جمعیت در این کشور انجام می‌شود شکست خورده است.

دور دنیا | راهکار چینی‌ها برای کاهش طلاق با شکست مواجه شد
کد خبر: 469144
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه آمریکایی نوشت، راهکار دولت چین برای کاهش نرخ طلاق در این کشور با شکست مواجه شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، آخرین دستورالعمل دولت چین برای کاهش نرخ طلاق که در راستای تلاش برای افزایش رشد جمعیت در این کشور انجام می‌شود شکست خورده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، چینی‌ها در قانون جدید خود زوج‌های درخواست‌کننده طلاق را ملزم می‌کنند 30 روز برای انجام این کار منتظر بمانند و بعد از این مهلت، در صورت پافشاری آنها، حکم طلاق صادر می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان امور خانواده، این کار باعث می‌شود زوج‌ها از اتخاذ تصمیمات احساسی امتناع کنند و در این فرجه یک‌ماهه به تصمیم خود بیشتر فکر کنند، و این امر در نهایت می‌تواند بسیاری از آنها را به زندگی مشترک بازگرداند.

با این حال در چین این قانون نتیجه‌ای معکوس در پی داشته است.

به نوشته رسانه آمریکایی، این قانون که قرار بود آمار طلاق را کاهش دهد پیش از اجرایی شدن در ژانویه 2021 منجر به افزایش شدید موارد طلاق در ماه‌های قبل از آن شد.

به گواه رسانه‌ها، زوج‌هایی که تا حدودی با یکدیگر اختلاف داشتند اما هنوز به بهبود زندگی‌ خود امیدوار بودند با شنیدن اجرایی شدن این قانون از اوایل سال 2021 تصمیم به جدایی زودهنگام گرفتند و به جای آنکه در انتظار یک ماه فرصت بیشتر باشند، زودتر به پیشواز طلاق رفتند و پیش از پایان سال 2020 این کار را نهایی کردند، از همین رو بود که چند ماه آخر سال 2020 آمار طلاق در چین به رقم بالایی رسید.

بر اساس آمار رسمی، شمار ازدواج‌های ثبت‌شده در چین از سال 2014 به بعد رو به کاهش است، در حالی که آمار طلاق‌ کماکان سیر صعودی خود را طی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها