کد خبر: 469221
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۱۱:۲۱:۳۷
| |

جو بایدن وضعیت اضطراری ملی در مورد ونزوئلا و تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا برای یک سال دیگر وضعیت اضطراری ملی در مورد ونزوئلا و اوکراین و همچنین تحریم های ضد روسیه را تمدید کرده است.

جو بایدن وضعیت اضطراری ملی در مورد ونزوئلا و تحریم‌های روسیه را تمدید کرد
کد خبر: 469221
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۱۱:۲۱:۳۷

اعتمادآنلاین| کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا برای یک سال دیگر وضعیت اضطراری ملی در مورد ونزوئلا و اوکراین و همچنین تحریم های ضد روسیه را تمدید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که کاخ سفید منتشر کرد، آمده است: وضعیت در ونزوئلا همچنان تهدیدی غیر عادی و غیر معمول علیه امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده به شمار می‌رود. بنابراین، من تعیین کرده‌ام که وضعیت اضطراری ملی که در دستور اجرایی 13692 در رابطه با وضعیت در ونزوئلا اعلام شده است، ادامه یابد.

این دستور اجرایی دوره باراک اوباما تحریم‌ها و محدودیت‌های صدور ویزا علیه مقام‌های ارشد اطلاعاتی و امنیتی ونزوئلا را حفظ می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تحریم‌های ضد روسیه در ارتباط با اوکراین را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

در اطلاعیه کاخ سفید آمده است، بایدن وضعیت اضطراری ملی در رابطه با اوکراین را با طیفی از تحریم‌ها علیه روسیه تمدید کرد.

بایدن تاکید کرد: وضعیت اضطراری ملی که شش مارس 2014 اعلام شد و اقداماتی که در همان روز به تصویب رسید و همچنین تدابیر 16 مارس 2014، 20 مارس 2014، 19 دسامبر 2014 و 20 سپتامبر 2018 در رابطه با این وضعیت، باید بعد از شش مارس 2021 هم ادامه یابند. بنابراین من ادامه این وضعیت اضطراری که در دستور اجرایی 13660 صادر شد، اعلام می‌کنم. طبق آن هر شخصی که اقدام به تهدید ثبات و امنیت اوکراین کند، تحریم می‌شود.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها