حذف هنگ‌کنگ از فهرست آزادی اقتصادی بنیاد هریتج

اندیشکده مستقر در واشنگتن اعلام کرد، هنگ‌کنگ از فهرست آزادی اقتصادی بنیاد هریتج حذف شده است زیرا سیاست‌های اقتصادی آن توسط پکن کنترل می‌شود. هنگ‌کنگ به مدت 25 سال تا سال 2019 در صدر این فهرست قرار داشت.

حذف هنگ‌کنگ از فهرست آزادی اقتصادی بنیاد هریتج
کد خبر: 469314
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۱۵:۴۱:۰۹

اعتمادآنلاین| بنیاد هریتج اعلام کرد سنگاپور در سال 2021 برای دومین سال متوالی عنوان آزادترین اقتصاد جهان را حفظ کرده است. این در حالی است که آزادی سرمایه‌گذاری هنگ‌کنگ به خاطر ناآرامی اجتماعی و سیاسی که به سال 2019 برمی‌گردد، آسیب دید.

بنیاد هریتج در فهرست 2021 خود که روز پنجشنبه منتشر شد اعلام کرد هنگ‌کنگ و ماکائو که هر دو مناطق اداری ویژه چین هستند، دیگر جایی در این فهرست ندارند چرا که با وجود بهره‌مندی بیشتر شهروندان آن‌ها از آزادی اقتصادی نسبت به متوسط شهروندان چین، تحولات سال‌های اخیر به وضوح نشان داده که این سیاست‌ها در نهایت از پکن کنترل می‌شوند.

این بنیاد افزود: تحولات در هنگ‌کنگ یا ماکائو که مربوط به آزادی اقتصادی هستند، در چارچوب برآورد از چین در فهرست در نظر گرفته می‌شوند. چین در این فهرست از بین 178 کشور، از رتبه 107 به 103 تنزل پیدا کرده است.

به گفته شبکه محلی RTHK، "پاول چان"، وزیر دارایی هنگ‌کنگ در کنفرانس آنلاین، با دیدگاه بنیاد هریتج مبنی بر آنکه پکن مسئولیت سیاست‌های اقتصادی مستعمره سابق بریتانیا را بر عهده دارد، مخالفت کرد.

وی این ارزیابی را ناعادلانه و مؤثر از سوگیری سیاسی توصیف کرد.

وی افزود رقابت اقتصادی هسته‌ای هنگ‌کنگ، از جمله جریان آزاد سرمایه، اطلاعات و کالاها، تحت فرمول حکومت "یک کشور، دو سیستم" که در 1997 هنگام بازگشت این شهر از سلطه بریتانیا به حاکمیت چینی وضع شد، قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها