روسیه تولید نفت خود را در ماه آینده میلادی افزایش می‌دهد

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که کشورش تولید نفت خود را در ماه آوریل (ماه آینده میلادی) روزانه 130 هزار بشکه افزایش می‌دهد.

روسیه تولید نفت خود را در ماه آینده میلادی افزایش می‌دهد
کد خبر: 469407
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۰۹:۳۲:۴۰

اعتمادآنلاین| نوواک که همزمان مسئولیت امور انرژی روسیه را به عهده دارد، روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: روسیه در چارچوب اوپک پلاس اجازه یافت تولید نفت خود را 130 هزار بشکه در روز و قزاقستان 20 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

وی افزود: بقیه شرکت کنندگان در اوپک پلاس به سطح کنونی تولید نفت خود پایبند خواهند ماند.

معاون نخست وزیر روسیه در مورد افزایش تولید نفت این کشور گفت: این تصمیم بخاطر نیاز روسیه برای افزایش تولید نفت بخاطر افزایش تقاضا در پالایشگاه های این کشور (به دلیل فرا رسیدن فصل بهار) گرفته شد.

نوواک خاطرنشان کرد: ما به توافق اجماع رسیدیم که تولید نفت در سطح ماه مارس باقی خواهد ماند و در همین حال روسیه و قزاقستان در افزایش تولید استثنا شدند.

وی معتقد است که شرکت کنندگان در اوپک پلاس باید بازار جهانی نفت را تحت نظارت داشته باشند و مراقب باشند تا مازاد تولید بوجود نیاید.

براساس توافق وزیران اوپک پلاس در نشست ماه دسامبر سال 2020 (آذر) این گروه توافق کرد تولید نفت در ژانویه (دی) را 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد و پس از آن وزیران هر ماه برای بررسی شرایط بازار و تغییر احتمالی مفاد پیمان محدودیت عرضه دیدار می کنند.

وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس در نشست امروز هم ضمن اجماع بر سر تداوم روند کنونی کاهش تولید اعضای این ائتلاف، با مجموع افزایش تولید روزانه 150 هزار بشکه‌ای روسیه و قزاقستان در ماه آوریل موافقت کردند.

23 تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به «اوپک‌ پلاس» امروز (پنجشنبه، 14 اسفندماه) در چهاردهمین نشست وزیران نفت و انرژی این ائتلاف از طریق ویدئوکنفرانس با مستثنی کردن روسیه و قزاقستان همانند ماه‌های فوریه و مارس، با توقف افزایش تولید موافقت کردند.

با این تصمیم، مقدار کاهش تولید اعضای اوپک پلاس بر مبنای رقم کاهش تولید ماه مارس سال 2021 میلادی، در ماه آوریل به 6 میلیون و 900 هزار بشکه در روز می‌رسد.

عربستان همچنان به کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود در ماه آوریل ادامه می‌دهد.

اعضای اوپک پلاس همچنین در این نشست تصمیم گرفتند نشست آوریل روز اول این ماه و نشست جی ام ام سی 31 ماه مارس برای بررسی تازه‌ترین تحولات برگزار شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها