کد خبر: 469487
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۲:۳۴:۰۰
| |

احیای منطقه سی سخت در اولویت گروه های جهادی / تعمیر منازل آسیب دیده در دستور کار است

مدیرعامل بنیاد احسان گفت: برای گروه‌های جهادی‌ که ایام عید وارد مناطق محروم می‌شوند هدف گذاری منطقه سی سخت را انجام داده ایم.

احیای منطقه سی سخت در اولویت گروه های جهادی / تعمیر منازل آسیب دیده در دستور کار است
کد خبر: 469487
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۲:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: سعی می‌کنیم در ساعات اولیه هر بحرانی در منطقه وقوع آن حاضر باشیم.

سلیمانی ادامه داد: در زلزله اخیر منطقه سی سخت هم این اتفاق افتاد و با توجه به مشکلات سرمای هوا و... گروه‌های جهادی قرارگاه خود را در سی سخت راه اندازی کردند و ما از استان خوزستان و فارس به عنوان دو قرارگاه اصلی کمتر از 12 ساعت تجهیزات را وارد منطقه کردیم.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه 200 عدد چادر در بین زلزله زدگان توزیع شد، افزود: 100 عدد از این چادر‌ها در 24 ساعت اولیه وقوع زلزله توزیع شد همچنین بیش از 200 عدد بخاری برقی هم بین نیازمندان منطقه توزیع کردیم.

او با بیان اینکه سعی کردیم از شب دوم زلزله مشکلات گرمایشی زلزله زدگان را حل کنیم، گفت: 3 هزار بسته معیشتی و غذایی 72 ساعته درچند نوبت توزیع شد و در مرحله آخر نیز با توجه به اینکه بحث اسکان در منطقه اهمیت داشت و 400 خانه به طور کامل تخریب شده بودند، سعی کردیم بخشی از این‌ها را با آوردن کانکس در منطقه پوشش دهیم.

سلیمانی افزود: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به منطقه زلزله زده سی سخت سفر داشت و ارزیابی دقیق تری انجام گرفت و دستور داد تا 100 عدد کانکس تأمین و تحویل استانداری شود.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه کانکس‌های تهیه شده با توجه به اولویت‌ها در منطقه توزیع شدند، افزود: در حال حاضر دغدغه اصلی ما تعمیر و بازسازی منازلی است که بر اثر زلزله تخریب شدند.

او با بیان اینکه این شب‌ها که دمای هوا پایین است گروه‌های جهادی به صورت مداوم به زلزله زدگان سرکشی می‌کنند، گفت: به کسانی که دچار مشکل هستند امدادرسانی می‌شود و ارزیابی‌های دقیق تری از میزان خسارت‌ها صورت می‌گیرد تا بتوانیم در کمتر از دو تا سه ماه با کمک نیرو‌های جهادی و دستگاه‌های حاکمیتی موضوع مسکن دائمی زلزله زدگان را برطرف کنیم.

سلیمانی گفت: ما به عنوان گروه‌های مردمی تعمیر منازلی را که دچار آسیب شدند برعهده گرفتیم.

او با بیان اینکه نزدیک هزار منزل در این منطقه آسیب دیده اند، افزود: بین 2 تا 10 میلیون تومان نیاز است که هر یک از این منازل دوباره تعمیر شوند که بخشی از آن را ما در ستاد اجرایی تقبل کردیم و بخشی هم نهاد‌هایی مثل بنیاد مسکن و سایر نهاد‌ها تقبل کردند.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه در حال حاضر نیز برای گروه‌های جهادی‌ که ایام عید وارد مناطق محروم می‌شوند هدف گذاری منطقه سی سخت را انجام داده ایم، ادامه داد: این اقدام به دلیل این است که کار تعمیر منزل برای زلزله زدگان سرعت گیرد.

سلیمانی افزود: در ارزیابی‌های دقیق‌تر اگر مشاهده شود گروه‌های هدف زلزله زده به لوازم خانگی نیاز دارند، توسط خیرین، گروه‌های جهادی و هزینه‌های ستاد اجرایی این لوازم تأمین خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها