کد خبر: 469657
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۰۹:۳۸:۰۰
| |

عزیزی خادم، رئیسی با حاشیه زیاد

اطرافیان عزیزی خادم را افرادی پوشش داده اند که دیدگاه چندان مناسبی نسبت به این افراد در حوزه فوتبال و ورزش وجود ندارد ولی آن ها کسانی هستند که در راه رسیدن خادم به ریاست فدراسیون، نقش کلیدی ایفا کرده اند.

عزیزی خادم، رئیسی با حاشیه زیاد
کد خبر: 469657
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۰۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شهاب الدین عزیزی خادم نامی است که از این پس به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال می شنویم. رئیس 43 ساله ای که یکی از جوان ترین مدیران عرصه ورزش است اما او این موفقیت را به خاطر پس زمینه ورزشی به دست نیاورده است. او را باید از مدیران بانفوذ در حوزه صنعت و پتروشیمی دانست که پشتوانه محکمی در بخش های دولتی دارد و هر از گاهی در تیم یا شرکت جدیدی دیده می شود.

در نهایت تلاش های او در این چند سال گذشته که با یک تخلف بزرگ آغاز شد، به ریاست فدراسیون فوتبال منتج شد. او سال ها قبل از این سودای ریاست فدراسیون را داشت اما به علت محدودیت های قانونی از رسیدن به این مهم بازمانده بود تا اینکه با گذشت زمان و تعامل با افراد ذی نفوذ، آرای مجمع را به نفع خود ترغیب کرد و حالا به مدت چهار سال بر فوتبال ایران خکمرانی خواهد کرد.

این رئیس جوان در حالی کارش را در فدراسیون آغاز کرده که از شفافیت و اعتماد و ... سخن می‌ گوید اما نگاهی به سابقه ورود او به عرصه ورزش یادآور تقلب و تخلف بزرگ او است. حدود 10 سال قبل و در انتخابات فدراسیون فوتبال در سال 90، او از طریق لابی با اعضای مجمع، تبدیل به شگفتی انتخابات شد و به هیات رئیسه راه یافت.

در واقع بعد از انتخاب عزیزی خادم به عنوان عضو هیات رئیسه بود که کارشناسان و اهالی رسانه متوجه اشکالی در فرآیند انتخابات و در نتیجه رای آوردن عزیزی خادم شدند. در شرایطی که مطابق اساسنامه حداقل و حداکثر سنی اعضای هیات رئیسه 35 تا 65 سال بود، عزیزی خادم در 33 سالگی از سوی کمیته انتخابات تایید شد و در نهایت در عین شگفتی در مجمع انتخاباتی رای آورد!

حتی بعد از احراز تخلف نیز، گوش رئیس فعلی فدراسیون به اعتراضات بدهکار نبود و در فدراسیون هم هیچ کسی قصدی برای رسیدگی به این پرونده نداشت.

اما این پایان کار نبود. او در حالی که در سال 95 برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شد، از سوی نهادهای مربوطه فاقد 10 سال سابقه مدیریتی شناخته شد! این در حالی بود که او چهار سال قبل تایید صلاحیت شده بود ولی با استناد به رد صلاحیتش در سال 95، او در سال 90 هم فاقد سابقه مدیریتی بود.

با وجود این تخلفات، او حالا با جلب نظر نهادهای مختلف و آرای مجمع، رئیس جدید فدراسیون است و این بار باید دید او از تخلفات گذشته خود عبرت می‌گیرد یا ممکن است باز هم اتفاقی برخلاف قانون رخ دهد و عزیزی خادم توجهی به این قبیل مسائل نداشته باشد.

ابهامات مختلف درباره مهره های کلیدی عزیزی خادم

پس از تعیین رئیس فدراسیون، نوبت به نواب رئیس پیشنهادی عزیزی خادم رسید که در این زمینه منصور قنبرزاده انصراف داده بود و بهاروند هم تایید صلاحیت نشد اما شهره موسوی به عنوان نایب رئیس سوم از مجمع رای اعتماد گرفت.

اهالی فوتبال شهره موسوی را یکی از بانوان میلیاردر می‌شناسند که از طریق بخش خصوصی وارد عرصه فوتبال شده است. در واقع او مدیرعامل تیم بادران در لیگ دسته یک است که چند سالی است برای صعود به لیگ برتر تلاش می کند و اما هنوز موفق به این کار نشده است.

اما بادران شرکتی است که در زمینه بازاریابی شبکه ای فعالیت می کند و از نظر ساختاری شبیه به شرکت های هرمی است که اعضای این شرکت باید به صورت شبکه ای برای خود زیرمجموعه ای جذب کنند.

باید دید عزیزی خادم در روزهای آینده چه نفراتی را برای سمت‌ های نایب رئیس اول، دوم (رئیس سازمان لیگ) و همینطور دبیرکلی فدراسیون فوتبال انتخاب خواهد کرد.

اگر مشکلی برای بهاروند پیش نیامده بود، او همچنان رئیس سازمان لیگ بود؛ هر چند همچنان قرار است به عنوان سرپرست فعالیت کند تا مجوز نهادهای نظارتی برای ماه های آینده اخذ شود.

از علی خطیر، معاون ورزشی سابق استقلال از دبیرکل پیشنهادی عزیزی خادم یاد می شود که چندی قبل با دستور موقت از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شده بود!

به طور کلی اطرافیان عزیزی خادم را افرادی پوشش داده اند که دیدگاه چندان مناسبی نسبت به این افراد در حوزه فوتبال و ورزش وجود ندارد ولی آن ها کسانی هستند که در راه رسیدن خادم به ریاست فدراسیون، نقش کلیدی ایفا کرده اند.

منبع: جی پلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها