17 هزار پرسنل درمانی در جهان قربانی کرونا شده‌اند

در سالی که گذشت در سراسر جهان دست کم 17هزار نفر از کارکنان کادر درمانی بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند.

17 هزار پرسنل درمانی در جهان قربانی کرونا شده‌اند
کد خبر: 469694
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۰:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان عفو بین‌الملل بر اساس داده‌های بیش از 80 کشور جهان آمار خود از قربانیان بیماری کووید 19 در میان کادر درمانی در سال 2020 را ارائه داده است.

بنابر این گزارش در سال گذشته دست کم 17هزار نفر از کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی در سراسر جهان بر اثر پیامدهای آلودگی به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

استیو کاکبرن، کارشناس این سازمان اعلام کرد: تأسف‌آور است که در هر 30 دقیقه یکی از اعضای کادر درمان در دنیا بر اثر کووید 19 جان خود را از دست می‌دهد.

او گلایه کرد که در برخی از این کشورها، بسیاری از پرسنل بهداشت و درمان به صورت محافظت‌نشده کار کرده‌اند و بهای چنین نقصانی را با جان خود پرداخته‌اند.

بنابر گزارش دویچه وله، عفو بین‌الملل همراه با دو اتحادیه صنفی بین‌المللی خواسته است که پرسنل بهداشت و درمان در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

کادر درمانی از جمله پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی بیمارستانی، رانندگان آمبولانس ها و کارمندان مراکز بهداشتی درمانی غالباً در معرض ابتلا به کروناویروس قرار دارند. بنابراین، این افراد بیشتر با خطر ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس مواجهند و در شرایط کمبود تجهیزات محافظتی این خطر بیشتر نیز می‌شود. سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که بسیاری از کشورها به دلایل مختلف از جمله کمبود تجهیزات محافظتی در حفاظت از کادر درمانی خود در برابر کرونا شکست خورده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها