کد خبر: 469697
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۰:۳۴:۰۰
| |

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

روند باثبات کرونا در کشور / کرونای انگلیسی در خوزستان؛ همچنان صعودی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و همچنین خوزستان را تشریح کرد.

روند باثبات کرونا در کشور / کرونای انگلیسی در خوزستان؛ همچنان صعودی
کد خبر: 469697
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دکتر علیرضا رییسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رییس جمهور و حضور دیگر اعضا، درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور، گفت: در سطح کشور و استانهای مختلف روند بیماری در مجموع یک روند تقریبا با ثبات است؛ گرچه گردش ویروس انگلیسی در اکثر استانها اتفاق افتاده است.

وی درباره استان خوزستان نیز گفت: استان خوزستان وضعیت متفاوتی دارد و همچنان روند بیماری صعودی است و میزان بیماران افزایش یابنده است و تعداد بیماران بستری بالاست و به دنبال آن مرگ و میرها هم قطعا بالاست و شاید بالاتر هم برود.

رییسی گفت: به همین دلیل خواهش آن است که مردم خوب و عزیز خوزستان که دین بزرگی بر گردن همه ما دارند و مردم قهرمان خوزستان به عنوان مدافعان اصلی این سرزمین در نخستین روزهای جنگ شجاعانه و با صبوری و با شجاعت بالا ایستادگی کردند، امیدوارم در مبارزه با این ویروس جهش یافته هم همچنان پرقدرت بیاستند و ویروس را مغلوب کنند که قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان، شادگان یکی از شهرهایی که میزان بیماری در ابتدا بالا رفت و جزو اولین شهرهایی بود که درگیر ویروس جهش یافته بود. اما خوشبختانه با افزایش رعایت پروتکلها توانستند به خوبی بیماری را کنترل کنند و وضعیت بیماری در شادگان اکنون رو به نزول است و جای خوشحالی دارد. این موضوع نشان داد که اگر دست به دست هم دهیم و پروتکلها را با دقت و سختگیری رعایت کنیم، قطعا می توانیم بیماری را شکست دهیم.

رییسی استان چهارمحال و بختیاری را دیگر استانی معرفی کرد که درباره آن نگرانی دارند و گفت: گرچه هنوز خیلی موارد بیماری افزایش نیافته اما نشانه هایی می بینیم که نیاز است دقت بسیار بیشتری در مورد این استان انجام شود که مبادا درگیر ویروس جهش یافته و انگلیسی نشوند و این ویروس جایگزین ویروس ووهان نشود و درگیری را بالاتر نبرد. البته گردش ویروس در سطح کشور گزارش شده وگرچه موارد غالب هنوز همان ویروس قبلی است، اما با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس انگلیسی خطر جایگزین شدن آن با ویروس قبلی وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها