وزیر نیرو:

10 درصد آب طرح تعادل بخشی سفره‌های زیرزمینی به بخش صنعت اختصاص می‌یابد

رضا اردکانیانف  وزیر نیرو گفت: 10 درصد آب حاصل از صرفه جویی اجرای طرح‌های تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی به صنایع اختصاص می یابد.

10 درصد آب طرح تعادل بخشی سفره‌های زیرزمینی به بخش صنعت اختصاص می‌یابد
کد خبر: 469713
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۰:۵۷:۵۵

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: وزارت نیرو با توجه به نقشی که در فراهم کردن زیرساخت آب و برق دارد، ماموریت هایی را عهده دار است که یکی از مهمترین آنها، تامین آب صنایع است.

وی عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها، اختصاص 10 درصد آب حاصل از صرفه جویی از محل طرح‌های تعادل بخشی و تبعیت بهره برداران و کشاورزان از طرح‌های وزارت نیرو در این بخش است.

اردکانیان بیان کرد: بخش اول این طرح، تخصیص داده شده و در حال تکمیل و جمع بندی آمار هستیم و به زودی برای ابلاغ باقیمانده تخصیص این آب به صنایع اقدام خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: برخی صنایع با میزان کمی آب می توانند اشتغالزایی خود را حفظ کنند بنابراین این طرح را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی در مورد تامین آب نیز بیان کرد: چند کار مهم در حال انجام است که یکی از آنها نمک زدایی و انتقال آب از دریاست که تخصیص آن داده شده و انتقال آن بر عهده صنعتگران و صاحبان منابع قابل ملاحظه است.

اردکانیان یادآور شد: یکی دیگر از اقداماتی که بر عهده دولت است، انتقال آب از خارج استان به استانهای یزد و کرمان است که این مهم در حال پیگیری است و مجوزهای آن داده و مطالعات آن انجام شده و به دنبال فراهم کردن ساز و کارهای مالی برای آبرسانی هستیم.

وی افزود: در شهر یزد در حال تامین منابع مالی هستیم و برای رینگ آبرسانی شهر یزد و توسعه طرح فاضلاب شهر نیز آگهی فراخوان آن به روش بیع متقابل تهیه شده و به دنبال سرمایه گذار هستیم.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به فعالیت های حوزه برق بیان کرد: در بخش برق فعالیت های خوبی در استان شده و نه تنها در یزد بلکه در استانهای مرکز فلات ایران به دلیل ظرفیت های بالای صنعتی و معدنی که وجود دارد، به دنبال تامین زیرساختهای ماندگار حتی در حوزه کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: تا قبل از سال 1400 نیز یک طرح بزرگ برق رسانی در بهاباد افتتاح می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها