چه تعداد از زنان مطلقه ایران دوباره ازدواج می‌کنند؟

تقی رستم‌وندی گفت: بر اساس آمار سازمان ثبت احوال 40 تا 45 درصد از بانوان مطلقه دوباره ازدواج می‌کنند.

چه تعداد از زنان مطلقه ایران دوباره ازدواج می‌کنند؟
کد خبر: 469736
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| تقی رستم‌وندی گفت: بر اساس آمار سازمان ثبت احوال 40 تا 45 درصد از بانوان مطلقه دوباره ازدواج می‌کنند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده در یک دهه اخیر میزان طلاق در کشور افزایش یافته است.گزارش سازمان ثبت احوال در سال 98، بیشترین طلاق ثبت شده در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با 31 هزار و 733 مورد ، خراسان رضوی 18 هزار و 380 و فارس با 10 هزار و 93 طلاق بوده است.

از مجموع طلاق‌های ثبت شده استان تهران 31 هزار و 298 مورد طلاق در بخش شهری و 435 طلاق در بخش روستایی رخ داده است. البته باید دانست که طلاق فقط به جدایی ختم نمی‌شود و زن سرپرست خانوار به اشتغال ، تامین مسکن و ... نیازمند است. این امر می طلبد تا سازمان های مربوطه بیش از پیش به ازدواج از بعد روان، مشاوره، مهارت آموزی و ... اهمیت دهند. هرچند وضعیت ازدواج دوباره در بین افراد مطلقه در جامعه ما جای تامل دارد.

تقی رستم وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به خبرنگار برنا گفت: بر اساس آمار سازمان ثبت احوال 40 تا 45 درصد از بانوان مطلقه پس از گذشت 5 سال امکان ازدواج مجدد برای آنها فراهم می‌شود.

او افزود: طلاق واقعه حیاتی است. جامعه ایرانی ازدواج را یک اقدام مثبت تلقی می‌کند. با این تفاسیر 40 تا 45 درصد بانوان بعد از طلاق ازدواج می‌کنند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • کاویان ارسالی در
    یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱

    نود درصد مردانی که با زن مطلقه ازدواج میکنند بخاطر هوس بازی است و خیلی زود طلاق بعدی صورت می‌گیرد جای تاسف دارد که مردم ایران با تمدن چند هزار ساله خود را گرفتار رسوم عهد جاهلیت عرب نموده و نتیجه ای جز این آمار تاسف بار نیست

  • مسلم ارسالی در
    دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

    نوددرصد مردهای که زنان مطلقه ازدواج میکنند به خاطر پولشان است واگر هم پولی نباشد زن دوسوم و چهارم هستند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها