کد خبر: 469757
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۲:۱۳:۰۰
| |

برنامه جدید رژیم صهیونیستی علیه غزه

امیر بوخبوط، کارشناس نظامی اسرائیلی گفت: معاون رئیس ستاد ارتش اسرائیل دو هفته پیش یک گزارش نظامی را ارائه کرد. این طرح درباره توانایی‌ها و مفاهیم جدیدی است که از سوی فرماندهی جنوب بعد از پایان ساخت دیوار در زیرزمین برای مقابله با تونل‌های حماس در نوار غزه استفاده خواهد شد.

برنامه جدید رژیم صهیونیستی علیه غزه
کد خبر: 469757
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۲:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع اسرائیلی از طرح نظامی جدید رژیم صهیونیستی برای جنگ با حماس خبر دادند.

به نقل از سایت روزنامه عربی21، امیر بوخبوط، کارشناس نظامی اسرائیلی گفت: معاون رئیس ستاد ارتش اسرائیل دو هفته پیش یک گزارش نظامی را ارائه کرد. این طرح درباره توانایی‌ها و مفاهیم جدیدی است که از سوی فرماندهی جنوب بعد از پایان ساخت دیوار در زیرزمین برای مقابله با تونل‌های حماس در نوار غزه استفاده خواهد شد.

وی به طرح نظامی جدید رژیم صهیونیستی برای جنگ با حماس اشاره کرد و گفت: این طرح شامل استفاده از سلاح جدید و غافلگیرکننده برای مقابله با نیروهای حماس است و هدف آسیب رساندن به توانایی‌های اصلی مرتبط با ابزارهای رهبری و کنترل، تونل‌ها، موشک‌ها و نیروهای ذخیره است.

تغییر اصلی متمرکز شدن بر نابودی زیرساخت های حماس به حساب می‌آید. براساس آمارهای فرماندهی منطقه جنوب بیشتر سلاح‌های حماس در آن ساختمان‌ها انبار شده است و ارتش اسرائیل باید آن را منهدم کند برای همین دوره آتی دوره "ویرانگری" خواهد بود.

بوخبوط گفت: اعلام پایان ساخت دیوار در زیرزمین برای مقابله با تونل‌های حماس ابزارها و استراتژی جدیدی را ایجاد کرده که دور آتی جنگ در غزه را متفاوت می‌کند. قرار است ارتش طی این رویارویی بر ساختمان‌های بزرگی متمرکز شود که گروه‌های فلسطینی از آن برای انبار کردن ابزارهای جنگی خود استفاده می‌کنند.

وی گفت: بعد از چهار سال از ساخت، نهاد نظامی اسرائیل هفته گذشته دیواری به طول 60 کیلومتر را در مرزهای غزه ایجاد کرد و هدف حفاظت در برابر تهدید تونل‌های حماس است. فرماندهی ارتش به یگان‌های نظامی توانایی‌ها و مفاهیم جدیدی را بخشیده که متناسب با توازن جدیدی است که در مرزها ایجاد خواهد شد.

این کارشناس گفت: با دستور آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش طرح‌های دفاعی در شمال و جنوب برای تسهیل آموزش نیروها و بالا بردن سطح شایستگی یکپارچه شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها