کد خبر: 469783
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۲:۴۷:۰۰
| |

پوشش دهی 250 خانواده آسیب دیده در زلزله سی سخت توسط جهادی‌ها

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها (ع) از پوشش 50 خانواده سادات و 200 زن سرپرست خانوار، در زلزله سی سخت و توزیع بسته‌های ارزاق به ارزش یک میلیون تومان میان این افراد خبر داد.

پوشش دهی 250 خانواده آسیب دیده در زلزله سی سخت توسط جهادی‌ها
کد خبر: 469783
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۲:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین یکتا مسئول گروه جهادی جمعیت امام رضایی‌ها (ع) با ارائه گزارشی از خدمات این گروه در منطقه زلزله زده سی سخت گفت: در پی زلزله هولناک سی سخت، آب و برق و گاز شهر قطع شد و در همان ساعات اولیه تیم‌های ارزیاب از سوی دستگاه‌های امدادرسان و گروه‌های جهادی ازجمله جمعیت امام رضایی‌ها به منطقه اعزام شدند تا میزان خسارات وارده را بررسی کنند.

وی افزود: خیریه «کنارتم هموطن» که خیریه اختصاصی امدادرسانی در بحران جمعیت امام رضایی‌ها است نیز در این حادثه وارد عمل شدند و پس از استقرار و ارزیابی، بررسی میزان خسارت زلزله را کوچه به کوچه و خانه به خانه آغاز کردند.

یکتا با بیان اینکه اعضای جمعیت امام رضایی‌ها با هدف کمک رسانی هر چه سریع‌تر به نیازمندان، به ویژه زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های سادات در منطقه حاضر شدند، عنوان کرد: به همین منظور نیز 50 خانواده سادات و 200 زن سرپرست خانوار، تحت پوشش بسته‌های ارزاق به ارزش یک میلیون تومان و کمک‌های نقدی خیرین سراسر کشور به ارزش 350 میلیون تومان قرار گرفتند.

وی با اشاره بر امدادرسانی در شرایط شیوع کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی تصریح کرد: همچنین با توجه به شرایط کرونایی موجود در سی سخت، انجام تست سریع کرونا بصورت روزانه برای 100 نفر، خرید و بسته بندی 400 پک دارویی و درمانی کرونا، در بین مردم توزیع شد.

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها افزود: این بسته‌های دارویی به ارزش 34 میلیون تومان، خرید دارو برای بیش از 100 بیمار کرونایی به ارزش 7 میلیون تومان، خرید و توزیع 20 هزار عدد ماسک سه لایه و هزار عدد الکل ضدعفونی کننده دست به ارزش 31 میلیون تومان نیز میان مردم توزیع شد.

یکتا با اشاره بر حضور داوطلبان جهادی جهت توزیع غذا میان زلزله زدگان ابراز داشت: بدین منظور نیز روزانه 15 نفر از داوطلبان در آشپزخانه‌های مرکزی جهت پخت و توزیع غذا حضور داشتند. به علاوه اقداماتی ازجمله کمک به 13 خانوار جهت خروج وسایل منزل، شناسایی بیش از 100 خانوار نیازمند به کمک و شستشوی 130 تخته فرش نیز انجام شد.

وی با اشاره بر اجرای برنامه‌های فرهنگی برای تقویت روحیه آسیب دیدگان از این حادثه ادامه داد: اجرای سرود برای هموطنان زلزله زده سی سخت برای بازگرداندن روحیه و نشاط به آنها از دیگر اقدامات فرهنگی جمعیت امام رضایی‌ها بود.

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها با اشاره بر برخی خسارات وارده به مردم این منطقه اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارهای اعلامی 3 هزار و 700 واحد مسکونی در این زلزله خسارت دیده‌اند. برخی از منازل مسکونی صد در صد تخریب و غیر قابل سکونت شده‌اند. همچنین 950 میلیارد ریال به حوزه کشاورزی این شهرستان و به ویژه بخش شیلات و مزارع پرورش ماهی خسارت وارد شده است.

یکتا تاکید کرد: به همین منظور داوطلبان جمعیت امام رضایی‌ها تصمیم دارند هر چه سریع‌تر در حوزه اسکان و تعمیر منازل ورود کرده و باری از دوش خسارت دیدگان بردارند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها