شاهد احمدلو، کارگردان سینما:

تمنا می‌کنم فیلم «سینما خر» را قاچاقی نبینید

به دنبال انتشار غیر قانونی فیلم «سینما خر» شاهد احمدلو از مردم خواست با راه اندازی کمپین «غیرقانونی نبینید» کاری که مسئولان فرهنگی و هنری انجام نداده‌اند؛ مدیریت کنند.

تمنا می‌کنم فیلم «سینما خر» را قاچاقی نبینید
کد خبر: 469784
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۲:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شاهد احمدلو کارگردان فیلم «سینما خر» با ابراز تاسف از انتشار غیرقانونی فیلمش در فضای مجازی گفت: متاسفانه معضل بزرگی است که نداشتن قانون کپی رایت فیلم های سینمایی بویژه فیلم های مستقلی که به صورت خودجوش و خصوصی ساخته شده از یکسری بی فرهنگی ها و بی اخلاقی ها لطمه می بینند. متاسفانه الان تعدادی از آدم ها در تلگرام کانال هایی دارند که فیلم ها را به صورت غیرقانونی به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به دانلود غیرقانونی در سراسر جهان گفت: البته کپی رایت یک بهانه است و هم اینک از نتفلیکس هم خیلی از فیلم ها به صورت غیرقانونی دانلود می شود. اما در ایران این مساله یک فرهنگ ناموزون و نامتوازن و غیر انسانی است که رواج پیدا کرده است و به صورت فرهنگی همگانی درآمده است.

این سینماگر جوان در ادامه از مخاطبان سینما خواست تا به چنین رفتارهایی نه بگویند و اضافه کرد: تنها امید ما به مردم و تماشاچیان اصیل و با فرهنگی است که به کمک ما بیایند و اجازه ندهند چنین سوء استفاده هایی انجام شود. اگر مردم از چنین افرادی استقبال نکنند، می توان امیدوار بود کمپینی خودجوش و برآمده از مردم در مقابل جریان ضد فرهنگ بوجود بیاید.

وی افزود: قانونی دیدن فیلم که هیچ هزینه ای ندارد و تنها باعث پویایی و رشد سینمای ایران و فیلم های مستقل از جمله «سینما خر» می شود باید نهادینه شود.

احمدلو ادامه داد: از تک تک مخاطبان و سینما دوستان خواهش می کنم فیلم ها را به صورت قانونی ببینند و از دیدن غیرقانونی فیلم ممانعت کنند تا ما سرپا بایستیم.

مردم بزرگترین انگیزه و امید ما برای ساخت فیلم هستند حمایت و همراهی آنها در قانونی دیدن فیلم ها بزرگترین امید و انگیزه است تا بتوانیم باز هم برای آنها فیلم بسازیم.

تمنا می کنم فیلم را قانونی ببنید و سدراه بی اخلاق هایی باشید که این فیلم ها را به صورت غیرقانونی در کانال های تلگرامی به اشتراک می گذارند و از انسانیت، شرف و معرفت بویی نبرده‌اند و اینجا فقط مردم هستند که می توانند به عنوان یک پایگاه بزرگ عمل کنند.

کارگردان «مشمشه» در ادامه از همراهی مدیران فرهنگی کشور در برچیدن بساط قاچاق آثار هنری ابراز ناامیدی کرد و گفت: مدیران سینمایی، فرهنگی و هنری ما در سطح کلان متاسفانه هیچ اقدامی برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها و دزدی‌های بیشرمانه نکرده‌اند و متاسفانه هیچ انتظاری هم نمی‌شود از آنها داشت فرصت‌های زیادی از بین رفته، فیلم‌های سینماگران زیادی سوخته شده و به مرز نابودی رسیده و فقط مردم هستند که می توانند یک پویش مردمی باارزش و درخشان در برابر این بی عدالتی ها راه بیندازند و ثابت کنند مخاطبان حقیقی و درجه یک کشورمان و فرهنگ و هنر و سینمای ایران هستند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها