سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو کمیسیون فرهنگی:

بازگشت نهادهای مردمی و اجتماعی در دستورکار است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اولین موضوع مهم در کمیسیون فرهنگی که به دستور کار بازگشت، تقویت نهادهای مردمی و اجتماعی است که در مجلس دهم حذف شده بود و در این مجلس در دل تبصره 14 به وجود آمد.

بازگشت نهادهای مردمی و اجتماعی در دستورکار است
کد خبر: 469834
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۵:۳۱:۲۶

اعتمادآنلاین| سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست حضوری مسئولین استانی «نسل نو» با اشاره به محدودیت‌های نیروهای انقلابی در مجلس قبل گفت: در مجلس دهم در اقلیت بودیم و به همین دلیل خیلی از مسائل را نمی‌توانستیم رأی بگیریم، بسیاری از پیشنهادات ما رای نمی‌آورد و با این حال در مجلس یازدهم به دنبال این هستیم که هویت دینی و فرهنگی تقویت شود.

به گزارش فارس، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره گام‌های کمیسیون فرهنگی در بودجه 1400 گفت: اولین موضوع مهم در کمیسیون فرهنگی که به دستور کار بازگشت، تقویت نهادهای مردمی و اجتماعی است که در مجلس دهم حذف شده بود و در این مجلس در دل تبصره 14 به وجود آمد.

وی افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ردیف بودجه در نظر گرفتیم و با یارانه حمایتی تقویت بنیه فرهنگی را بیشتر کردیم. در حوزه فرهنگی در قالب یک صندوق به هنرمندان به عنوان مقرری در ایام کرونا کمک در نظر گرفتیم. همچنین تسهیلات ویژه ای برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا علی‌الخصوص گردشگری در نظرگرفته شد و برای استان‌های مختلف بالغ بر 1500 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است.

برای تحقق بیانیه گام دوم نیازمند کار تشکیلاتی هستیم

مهدی صیادشیرازی دیگر عضو هیئت موسس نسل نو در ادامه نشست، «نسل نو» را مجموعه ای جدید با شعار «مصلح، امیدوار و تمدن ساز» برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب دانست.

وی محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را «عدالت اجتماعی، استقلال، آزادی، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، مرزبندی با دشمن در سیاست خارجی» برشمرد و درباره نقش نسل نو در تحقق اهداف گام دوم انقلاب گفت: ما برای اینکه بتوانیم به اندازه توانمان در قدم برداشتن به سمت گام دوم انقلاب، نیازمند کار تشکیلاتی در بخش‌های مختلف علمی، سیاسی و ... هستیم.

عضو هیئت موسس نسل نو بر اهمیت نقش جوانان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: محور تشکل «نسل نو» استفاده از پتانسیل جوانان است. جوان‌ها موتور حرکت انقلاب هستند و توصیه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب خطاب به جوانان است.

کار تشکیلاتی، راه رسیدن به ساختار مطلوب جامعه اسلامی

در ادامه مهدی اقراریان عضو هیئت‌موسس نسل نو به تبیین جایگاه فعلی کشور در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی پرداخت و بخشی از اهداف تأسیس نسل نو را تشریح کرد.

اقراریان درباره اضلاع سیستم اسلامی از دیدگاه شهید بهشتی گفت: ساخت سیستم و نظام اسلامی از دیدگاه شهید بهشتی 3 ضلع دارد که شامل انسان، نرم افزار و سخت افزار است؛ لذا حزب جمهوری اسلامی نیز با نگاه به همین سیستم تشکیل می‌شود.

وی افزود: چالش جمهوری اسلامی امروز این است که در خیلی از حوزه‌ها نقشه ندارد یا آدم‌هایی که مشغول به کار هستند مهارت لازم برای آن کار را ندارند. رسیدن به هدف بدون نقشه امکان‌پذیر نیست و متاسفانه ما الگوهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... هیچ نقشه راهی برای حکمرانی نداریم.

عضو هیئت موسس نسل نو راه رسیدن به ساختار مطلوب جامعه اسلامی را انجام کارهای تشکیلاتی دانست و گفت: بدون کار تشکیلاتی نمی‌توان کاری انجام داد و «نسل نو» در این مسیر در نقطه ایجاد تشکیلات برای تربیت نیرو است. ما در نسل نو به دنبال تربیت نیرو و کادرسازی هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها