کد خبر: 469843
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۵:۵۹:۰۰
| |

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد:

اجرای سیاست چماق و هویج برای حل مشکلات برجامی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپا گفت: عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی اجرای سیاست چماق و هویج برای حل مشکلات برجامی است. 

اجرای سیاست چماق و هویج برای حل مشکلات برجامی
کد خبر: 469843
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۵:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی جهان‌آبادی در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپا پس از عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس انرژی اتمی، گفت: اروپا و آمریکا از مسیر عاقلانه مبتنی بر تامین منافع ایران که در قالب برجام طراحی شده بود، خارج شدند از این رو شاهد خروج یکجانبه کاخ سفید از توافقنامه بودیم.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از همه تهدیدها مانند افزایش فشار اقتصادی استفاده کردند اما نتیجه‌ای را به دست نیاوردند، اظهار کرد: اکنون نیز این کشورها همه راه‌ها را تجربه کردند و متوجه شدند هیچ راهی جز بازگشت به برجام برایشان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های پیش از برجام در حوزه غنی‌سازی، ذخیره اورانیوم و غیره بازگشته است لذا این شرایط برای اروپایی‌ها قابل تحمل نیست، ادامه داد: بدون شک عقب‌نشینی طرف‌های برجامی رخ داده و اجرای سیاست چماق و هویچ نتیجه شرایط پیش آمده است و آنها تلاش می کنند مسائل را برطرف کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بازگشت به چارچوب برجام عاقلانه‌ترین راه برای تامین منافع طرفین است، افزود: این مهم در حالیست که شرایط پیش آمده نمی تواند منجر به ایجاد توافق جدیدی شود زیرا جمهوری اسلامی ایران همه تهدیدها را پشت سر گذاشته و نقطه ضعف دیگری وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجماع قوی در میان بخش‌های حاکمیت کشورمان شکل گرفته که راه‌حل مسائل را صرفا مشروط به بازگشت آمریکا به چارچوب توافقنامه می داند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که رفتارهای متناقض و بیان تهدیدها از سوی اروپا برای آوردن ایران در پای میز مذاکره است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها