کد خبر: 469847
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۶:۱۰:۳۹
| |

دبیرکل ایکائو با فشار آمریکا، کانادا، عربستان و امارات تغییر کرد

محمد سعید شرفی، کارشناس حقوق هوانوردی بین المللی از انتخاب خوان کارلوس سالزار به عنوان دبیرکل سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل متحد و با رأی بالایی در شورای ایکائو (مهم‌ترین ارگان ایکائو) در روزهای گذشته خبر داد.

دبیرکل ایکائو با فشار آمریکا، کانادا، عربستان و امارات تغییر کرد
کد خبر: 469847
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۶:۱۰:۳۹

اعتمادآنلاین| محمد سعید شرفی، کارشناس حقوق هوانوردی بین المللی از انتخاب خوان کارلوس سالزار به عنوان دبیرکل سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) از سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل متحد و با رأی بالایی در شورای ایکائو (مهم‌ترین ارگان ایکائو) در روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش مهر، وی افزود: سالزار فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه هاروارد است و دوره کارشناسی ارشد حقوق هوایی خود را در دانشگاه مک گیل شهر مونترال کانادا با موفقیت به پایان رسانده است.

شرفی ادامه داد: خوان کارلوس قبل از انتخاب به عنوان دبیرکل ایکائو، ریاست سازمان هواپیمایی کشوری کلمبیا را برعهده داشته و موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه محقق ساخته است.

به گفته این فعال صنعت هوانوردی، در دوران خوان کارلوس سزار، صنعت هواپیمایی کشوری کلمبیا در ردیف ده کشور دارای بالاترین رشد در صنعت هواپیمایی دنیا شناخته شد. سالزار به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و عربی تسلط کامل دارد و پیش از نیز سمت مشاور ارشد هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی را برعهده داشته است.

رد پای امارات، عربستان، مصر، آمریکا و کانادا در تغییر دبیرکل ایکائو

کارشناس حقوق هوانوردی بین المللی، خوان کارلوس را یکی از برجسته‌ترین مذاکره کنندگان صنعت هواپیمایی جهان معرفی و اظهار کرد: وی به موضوعات صنعت هواپیمایی کشوری در منطقه غرب آسیا به واسطه سال‌های حضور در امارات متحده تسلط کامل دارد. نقش آفرینی عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی به عنوان کشورهای عضو شورای ایکائو و حمایت از انتخاب وی به عنوان دبیرکل، می‌تواند به پیاده سازی برنامه‌های این سه کشور در منطقه شتاب بیشتری بدهد، علی الخصوص که سالزار در برنامه‌های پیشنهادی خود، وعده توجه بیشتر به دفاتر منطقه‌ای و اعطای آزادی عمل بالاتر به این دفاتر در ساختار ایکائو را مطرح کرده است.

احتمال تغییر موضع ایکائو نسبت به ایران در پرونده هواپیمای اوکراینی

وی تصریح کرد: حضور این مدیر قدرتمند کلمبیایی تحصیل کرده در آمریکای شمالی (کانادا و آمریکا) که روابط دوستانه و قدیمی با کشورهای رقیب ایران در حاشیه جنوبی خلیج فارس دارد، می‌تواند در افزایش فشار بر ایران در عرصه‌های مختلف هوانوردی تأثیر به سزایی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به تحرکات کانادا در قضیه سقوط هواپیمای اکراینی بر فراز تهران اشاره کرد.

شرفی افزود: ایکائو طی ماه‌های گذشته و در زمان دبیرکلی خانم دکتر فانگ لو تبعه چین، علی رغم فشارهای پیدا و پنهان کانادا و ایالات متحده در محکومیت ایران در ایکائو، مواضع نسبتاً بی طرفانه ای اتخاذ کرده که این موضوع در دوران خوان کارلوس سالزار مستلزم تلاش‌های بیشتر و رایزنی‌های فراگیرتر بخش دیپلماسی هوانوردی کشور است.

سکوت خبری سازمان هواپیمایی کشوری ایران نسبت به تغییر دبیرکل ایکائو!

وی خاطرنشان کرد: علی رغم مواضع و واکنش‌های مثبت جدی که توسط کشورها و نخبگان هوانوردی در عرصه بین المللی، به انتخاب سالزار به عنوان دبیرکل ایکائو طی هفته‌های اخیر مطرح شده، متأسفانه این موضوع از جانب متولیان صنعت هواپیمایی کشورمان نه مطرح شده و نه در اخبار هوانوردی مورد تجزیه و تحلیل و حتی اطلاع رسانی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها