کد خبر: 470001
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی:

تعیین مزد کم برای کارگران باعث اجرای حتمی متناسب سازی شد

شوکت گفت: اگر در سال گذشته پایه حقوق کارگران درست افزایش پیدا می‌کرد، حقوق بازنشستگان هم به طور چشمگیر افزایش می‌یافت و مجبور به همسان‌سازی نبودیم.

تعیین مزد کم برای کارگران باعث اجرای حتمی متناسب سازی شد
کد خبر: 470001
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اکبر شوکت عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی درباره پرداخت بخشی از درآمد شستا به سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: بودجه سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی 170 هزار میلیارد تومان و مبلغ پرداختی شستا به سازمان تنها 10 هزار میلیارد تومان بود که 5 درصد هزینه‌های ما را جبران می‌کرد.

وی بیان کرد: ابتدا باید درآمد شستا صرف افزایش سرمایه شود و بعد از آن بخشی از سودآوری اش به سازمان تأمین اجتماعی داده شود، اما متأسفانه در این سال‌ها منابع در اختیار تأمین اجتماعی کفاف هزینه‌هایش را نمی‌دهد و مجبور هستیم که وام بگیریم.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه هزینه‌هایی که دولت یازدهم و دوازدهم بر دوش سازمان تأمین اجتماعی گذاشتند خود مشکلات جدیدی را برای ما ایجاد کرده است، ادامه داد: اگر در سال گذشته پایه حقوق کارگران درست افزایش پیدا می‌کرد، حقوق بازنشستگان هم افزایش چشمگیری می‌یافت و مجبور به همسان‌سازی نبودیم.

شوکت افزود: افزایش 400 هزار تومانی پایه حقوق کارگران در سال 99 باعث شد که حقوق بازنشستگان هم با این افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم به طور چشمگیر افزایش پیدا نکند و سالانه 17 هزار میلیارد تومان بار مالی برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر دوش سازمان تأمین اجتماعی گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر که شستا سودآوری بیشتری دارد و نسبت به سال‌های گذشته مبلغ قابل توجهی را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند دیگر مجبور گرفتن وام برای جبران هزینه‌ها نیستیم، چرا که پیش از این ماهی 1500 میلیارد تومان وام می‌گرفتیم. اختصاص سالیانه بخشی از درآمد شستا به سازمان تأمین اجتماعی تا حدودی طبیعی است و شستا باید بخشی از درآمد خود را به سازمان پرداخت کندو بخشی از آن را صرف افزایش سرمایه و طرح‌های توسعه‌ای کند و نمی‌توانیم کل سود شستا را خرج سازمان تأمین اجتماعی کنیم.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه اختصاص بخشی از درآمد شستا به سازمان تأمین اجتماعی باعث شده که سازمان دیگر برای جبران هزینه‌های خود وام نگیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران به موقع پرداخت می‌شود و مطالبات چند ساله وزارت بهداشت از سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل پرداخت شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها