حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بررسی صلاحیت‌ها بهانه است / مشارکت به دلیل نارضایتی از وضعیت دولت فعلی پایین می‌آید

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید مساله نظارت استصوابی بهانه اصلاح‌طلبان برای توجیه توفیق نیافتن خود در انتخابات است.

بررسی صلاحیت‌ها بهانه است / مشارکت به دلیل نارضایتی از وضعیت دولت فعلی پایین می‌آید
کد خبر: 470136
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هر اندازه اصلاح‌طلبان بر مساله نظارت استصوابی تاکید دارند و آن را مانعی برای حضور و بروز خود در عرصه رقابت‌ها می‌دانند، اصولگرایان می‌گویند در عرصه رقابت‌ها هیچ مساله‌ای از دید نظارت استصوابی وجود ندارد و دولت روحانی مسبب نرخ مشارکت پایین در انتخابات مجلس یازدهم بود.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در این باره به اعتمادآنلاین گفت: مردم در شرایطی در انتخابات اسفند 98 شرکت کردند که فشارهای اقتصادی ناشی از سوءمدیریت دولت آقای روحانی به نهایت خود رسیده بود و بنابراین بخشی از مردم انگیزه و حوصله‌ای برای شرکت در انتخابات نداشتند.

ترقی ادامه داد: مساله نظارت استصوابی بهانه اصلاح‌طلبان برای فرار از پاسخگویی است. اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس توفیق نیافتند چراکه مردم بخشی از عملکرد دولت روحانی را به پای آنها می‌نویسند، پس طبیعی است که به شعارها و گفته‌های آنان اعتماد نمی‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی توضیح داد: اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه نمی‌خواهند در قبال حمایت از دولتی ناکارآمد پاسخگو باشند مدام مساله نظارت استصوابی را طرح می‌کنند تا بگویند مجلس یازدهم نتیجه نبود آنها در عرصه رقابت است حال آنکه لیست اصلاح‌طلبان وجود داشت منتها مردم نخواستند به آنها رأی بدهند.

ترقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این لیست چقدر توان ارائه چهره‌های واقعی اصلاحات را داشت، گفت: در بسیاری از مواقع دیگر لیست‌هایی گمنام‌تر از این هم ارائه شده است؛ مردم از اساس نگاه می‌کنند که این لیست متعلق به چه جریانی است و بر آن اساس و نگاه و اعتماد به آن جریان تصمیم‌گیری می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان تنها راه ممکن برای بالا بردن مشارکت را دوری از بی‌اعتماد کردن مردم به نظام و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خواند و گفت: همان اندازه که دولت بتواند مشکلات اقتصادی مردم را کاهش دهد و از فشار اقتصادی و معیشتی که بر دوش مردم است بکاهد، میزان مشارکت مردم رشد خواهد کرد.

چکیده گفت‌و‌گو با حمیدرضا ترقی

-مردم در شرایطی در انتخابات اسفند 98 شرکت کردند که فشارهای اقتصادی ناشی از سوءمدیریت دولت روحانی به نهایت خود رسیده بود

-شرایط اقتصادی و مدیریت دولت مردم را از انتخابات دلزده کرد

-مساله نظارت استصوابی بهانه اصلاح‌طلبان برای فرار از پاسخگویی است

-مردم عملکرد دولت روحانی را به پای اصلاح‌طلبان نوشتند

-اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه نمی‌خواهند در قبال حمایت از دولتی ناکارآمد پاسخگو باشند مدام مساله نظارت استصوابی را طرح می‌کنند

-به همان اندازه که دولت بتواند مشکلات اقتصادی مردم را کاهش دهد، میزان مشارکت مردم رشد خواهد کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها