کد خبر: 470137
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

شهربانو امانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نظارت استصوابی حلقه مشارکت مردم را محدود کرده است / تامین سلایق برای انتخابات پرشور اجتناب‌ناپذیر است

عضو شورای شهر تهران می‌گوید با نظارت استصوابی به شیوه‌ای که تنها سلایق سیاسی یک جریان تامین شود مشارکت با نرخ قابل قبول ممکن نیست.

نظارت استصوابی حلقه مشارکت مردم را محدود کرده است / تامین سلایق برای انتخابات پرشور اجتناب‌ناپذیر است
کد خبر: 470137
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصلاح‌طلبان می‌گویند در چندین دوره از انتخابات بر اثر رد صلاحیت چهره‌های اصلی‌شان در عرصه رقابت‌ها شانس پیروزی خود را از دست داده‌اند. آنها تاکید دارند که عموماً در همین دوره‌ها نرخ مشارکت در انتخابات نیز پایین بوده است.

شهربانو امانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در این باره به اعتمادآنلاین گفت: بر اساس شواهد و آمارهای ثبت‌شده از انتخابات، همواره زمانی که انتخابات با نرخ مشارکت پایین برگزار می‌شده، پیش از آن حلقه نظارت استصوابی به اندازه‌ای تنگ شده که سلایق مردم در آن جای نگرفته است.

او ادامه داد: اصولگرایان مدام از انتخابات با مشارکت بالا می‌گویند، اما خود نیز به خوبی می‌دانند که در رقابتی با نرخ مشارکت پایین توفیق بیشتری دارند.

امانی با اشاره به انتخابات اسفند 98 گفت: خروجی نظارت استصوابی شورای نگهبان در اسفند 98 همین ترکیب فعلی مجلس یازدهم است که مکرراً برای کشور هزینه‌تراشی می‌کند و در ابتدای امر مدعی بود برای بهبود وضعیت معیشت مردم آمده است، اما مشخصاً به یک ستاد انتخاباتی بزرگ تبدیل شده و در راستای پیروزی کاندیداهای جریان سیاسی خود فعالیت می‌کند.

عضو شورای شهر تهران توضیح داد: در نتیجه‌ی تکرار رفتار اسفند 98 شورای نگهبان در انتخابات خرداد 1400، دولتی با همین وضعیت تشکیل خواهد شد. بدون مشارکت انتخابات شاید قانونی باشد، اما از نگاه‌های بین‌المللی حاکی از وجود بحران‌ها و شکاف‌های کلان در کشور است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطرنشان کرد: نظارت استصوابی چارچوبی قانونی دارد و نباید به ابزاری سلیقه‌ای تبدیل شود چراکه این کار بدون شک انتخابات را از معنای حقیقی خود خارج می‌کند و این حق مردم است که سلایق خود را در عرصه رقابت‌ها تامین‌شده ببینند.

چکیده گفت‌وگو با شهربانو امانی

-همواره زمانی که انتخابات با نرخ مشارکت پایین برگزار می‌شده، پیش از آن حلقه نظارت استصوابی به اندازه‌ای تنگ شده که سلایق مردم در آن جای نگرفته است

-اصولگرایان مدام از انتخابات با مشارکت بالا می‌گویند، اما خود نیز به خوبی می‌دانند که در رقابتی با نرخ مشارکت پایین توفیق بیشتری دارند

-خروجی نظارت استصوابی شورای نگهبان در اسفند 98 همین ترکیب فعلی مجلس یازدهم است که مکرراً برای کشور هزینه‌تراشی می‌کند

-این حق مردم است که سلایق خود را در عرصه رقابت‌ها تامین‌شده ببینند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها