مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

استان خوزستان از نظر اوج‌گیری کرونا، وضعیت وخیمی دارد / همه استان‌های کشور درگیر کرونای بریتانیایی شده‌اند/ پرونده سفرهای نوروزی 1400 باید بسته شود

یک عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استان خوزستان، این روزها از نظر اوج‌گیری نگران‌کننده اپیدمی کرونا، وضعیت وخیمی را تجربه کرده و به نظر می‌رسد که در صورت تداوم روند کنونی، شرایط حادتری نیز، پیش روی اهالی این استان جنوبی در کشور خواهد بود.

استان خوزستان از نظر اوج‌گیری کرونا، وضعیت وخیمی دارد / همه استان‌های کشور درگیر کرونای بریتانیایی شده‌اند/ پرونده سفرهای نوروزی 1400 باید بسته شود
کد خبر: 470142
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۱۷:۵۱:۳۴

اعتمادآنلاین| تمامی این موارد می‌تواند وضعیت ما را به مراتب بدتر از شرایط کنونی کند و مردم به هیچ عنوان نباید در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌احتیاطی کنند. مرگ و میر دو رقمی کنونی در آستانه سوق به افزایش سه رقمی قرار گرفته و هر لحظه ممکن است که شاهد فاجعه جدی در این خصوص باشیم.

به گزارش امتداد، استان خوزستان، این روزها از نظر اوج‌گیری نگران‌کننده اپیدمی کرونا، وضعیت وخیمی را تجربه کرده و به نظر می‌رسد که در صورت تداوم روند کنونی، شرایط حادتری نیز، پیش روی اهالی این استان جنوبی در کشور خواهد بود.

مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به وضعیت کنونی کرونا در خوزستان در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: متاسفانه، این روزها استان خوزستان از نظر شیوع اپیدمی کرونا، وضعیت خوبی را تجربه نمی‌کند. طی یک هفته گذشته، میزان مرگ و میر کرونایی در این استان دو برابر و شمار موارد جدید نیز به سه برابر رسیده است.

مجالس ختم و عروسی در خوزستان به آفت جدی برای مهار اپیدمی تبدیل شده

وی همچنین با انتقاد از برگزاری برخی مراسمات جشن و عزا در اجتماعات طایفه‌ای و قومی در خوزستان، افزود: متاسفانه، اینگونه اقدامات به آفت جدی برای مهار بیماری کرونا تبدیل شده و مجالس ختم و عروسی نیز به شکل ملموس و قابل توجهی به تشدید شیوع بیماری دامن خواهند زد.

مردانی، تصریح کرد: تمامی این موارد می‌تواند وضعیت ما را به مراتب بدتر از شرایط کنونی کند و مردم به هیچ عنوان نباید در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌احتیاطی کنند. مرگ و میر دو رقمی کنونی در آستانه سوق به افزایش سه رقمی قرار گرفته و هر لحظه ممکن است که شاهد فاجعه جدی در این خصوص باشیم.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه نیز، ضمن اشاره به بحث شیوع ویروس کرونای انگلیسی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، کلیه استان‌های کشور درگیر ویروس کرونای بریتانیایی شده‌اند. بیشترین میزان شیوع این ویروس در استان خوزستان بوده و به نظر می‌رسد که از کشور عراق نیز وارد ایران شده است.

وی در ادامه گفت: تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و دیگر استان‌های کشور درگیر این نوع از ویروس بوده و ما گزارشات مشاهده کرونای انگلیسی را از تمام مناطق کشور داشته‌ایم. کرونای انگلیسی، گسترش کامل در کشور پیدا کرده و باید تمهیداتی برای کاهش سرعت انتقال آن بیاندیشیم.

مردانی در پایان، ضمن گلایه از مطرح شدن بحث انجام سفرهای نوروزی از سوی برخی از دستگاه‌ها، تاکید داشت: ما به عنوان متولیان حوزه سلامت در مملکت، هیچ سفری را در ایام نوروز توصیه نمی‌کنیم و پرونده سفرهای نوروزی در سال 1400 را باید بسته شده تلقی کنیم. این که عنوان شده که تمهیداتی برای برگزاری حداقلی سفرها در نظر گرفته خواهد شد، فاقد موضعیت است. چرا که تمهیدات حداقلی، مستلزم احتیاطات حداکثری بوده و چنین چیزی در عمل ممکن نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها