رئیس سازمان بورس:

بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی را کاهش دهد

دهقان دهنوی گفت: مهم‌ترین امر در بازار سرمایه متغیر‌های کلان است ما از بانک مرکزی تقاضا داریم نرخ‌های بازدهی را به نوعی تنظیم کنند تا بازار‌ها در کنار هم کار کنند.

بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی را کاهش دهد
کد خبر: 470343
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۳:۱۴:۳۸

اعتمادآنلاین| محمد دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با خروج نقدینگی از بازار سرمایه و حرکت آن یه سمت خرید اوراق‌های دولت، اظهار کرد: بازار بدهی همیشه در کنار بازار سرمایه حضور دارد نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد سهامداران بنا به تصمیمی که داشته باشند به سمت بازار سرمایه یا اوراق حرکت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،رئیس سازمان بورس گفت: اما آن چیزی که اهمیت دارد متغیر‌های کلان اقتصادی باید به نحوی مدیریت شوند که آسیبی به بازار سرمایه وارد نشود، ما این امر را در حال دنبال کردن هستیم که اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده که به طور مثال می‌توان به کاهش نرخ سود بین بانکی اشاره کرد.

او گفت: اما آن چیزی که باید اشاره کرد ما نمی‌توانیم به مردم به گوییم که سرمایه خود را از بازار سرمایه خارج کنید آن‌ها کاری که از دست ما بر می‌آید هدایت آن‌ها در امر سرمایه گذاری است.



Play Video

کد ویدیودانلودفیلم اصلی
دهقان دهنوی گفت: بازار بدهی هم جزو بازار سرمایه است و متقاضیان آن متفاوت است یعنی بدین نحو نیست کسانی که اوراق می خرند اگر این وجود نداشت سهام خریداری می‌کردند، به سبب آنکه آن‌ها براساس ریسک پذیری خودشان گام بر می‌دارند.

او بیان کرد: مهم‌ترین امر در بازار سرمایه متغیر‌های کلان است ما از بانک مرکزی تقاضا داریم نرخ‌های بازدهی را به نوعی تنظیم کنند تا بازار‌ها در کنار هم کار کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها