سید امیر سیدزاده:

اگر یک نفر در جشنواره به کرونا مبتلا شود و جانش را از دست بدهد، مسئولان باید به جرم قتل عمد محاکمه شوند

سید امیر سیدزاده با انتقاد از برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر و انتشار فراخوان جشنواره جهانی فجر تأکید کرد که اگر یک نفر در جشنواره به کرونا مبتلا شود و جانش را از دست بدهد، مسئولان باید به جرم قتل عمد محاکمه شوند.

اگر یک نفر در جشنواره به کرونا مبتلا شود و جانش را از دست بدهد، مسئولان باید به جرم قتل عمد محاکمه شوند
کد خبر: 470382
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۵:۰۲:۱۹

اعتمادآنلاین| سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما، اظهار داشت: طی روزهای گذشته، پیش از برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر بارها تأکید کردم که با برگزاری جشنواره فیلم فجر مخالفم و یکی از کسانی بودم که بارها تأکید کردم این جشنواره نباید برگزار شود.

سیدزاده خاطرنشان کرد: دلیل مخالفت من این بود که جدا از همه مسائل شخصی، سلیقه‌ای و جناحی قطعاً حفظ جان انسان‌ها باید در اولویت باشد.

در حال حاضر جهان درگیر شیوع ویروس کرونا است و همه تأکید دارند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری بهتر است از تجمعات جلوگیری شود و در این شرایط به هیچ‌وجه منطقی نیست جشنواره که خود محلی برای تجمع است برگزار شود.

او افزود: دوستان برگزارکننده جشنواره تأکید داشتند که در محل برگزاری جشنواره پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند ولی ما تأکید داشتیم که به هیچ‌وجه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

نمونه‌ای که برای این مدعا داریم عکس‌هایی است که از روز اول و دوم جشنواره منتشر شد و همه دیدیم که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شوند و جان افراد بسیاری در خطر است.

به نظر می‌رسد از روز سوم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت شد اما دیدیم که در اختتامیه جشنواره دوباره سهل‌انگاری صورت گرفت و برخی هنرمندان و اهالی رسانه به این بیماری مبتلا شدند. اگر حتی یک نفر به دلیل ابتلا کرونا در روزهای جشنواره جان خود را از دست بدهد مسئولان برگزاری جشنواره باید به جرم قتل عمد محاکمه شوند. حفظ جان افراد امروز وظیفه همه است و نباید درباره این موضوع تبعیضی قائل شد.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: اصراری که به برگزاری جشنواره وجود دارد و می‌بینیم که فراخوان برگزاری جشنواره جهانی فجر هم منتشر می‌شد به دلیل بودجه‌ای است که برای جشنواره تعریف شده و اگر این رویداد لغو شود بودجه باید به خزانه برگردد و همه دغدغه مسئولان این است که این بودجه برنگردد.

این بودجه به اسم جشنواره مصوب شده و کد مصرفی آن مربوط به جشنواره فیلم فجر می‌شود اما من مدت‌ها پیش از برگزاری این رویداد تأکید کردم که این کد را تغییر دهند و بودجه به مسائل مهم‌تری اختصاص داده شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» تصریح کرد: بسیاری از هنرمندان در یک سال اخیر بیکار و خانه‌نشین شده‌اند و باید برای حمایت از آنها فکری داشته باشیم. بهتر بود بودجه این جشنواره صرف اولویت‌هایی اینچنین می‌شد.

من هنرمندانی را می‌شناسم که دیگر توانایی خرید داروهای خود را ندارند و یا نمی‌توانند اجاره‌خانه خود را پرداخت کنند، وقتی چنین معضلاتی داریم اصرار به برگزاری جشنواره چه معنایی دارد؟

سیدزاده در پایان اظهاراتش گفت: مشکلاتی که امروز اقشار ضعیف هنرمندان ما با آن درگیر هستند دروغ یا شوخی نیست، هر مدیری که تصور می‌کند چنین معضلاتی وجود ندارد بهتر است میز مدیریتش را ترک کند چرا که من هنرمندان بسیاری را می‌شناسم که با معضلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

متأسفانه مدیران ما صدای ما را نمی‌شنوند و از طرفی توانایی شناسایی افرادی که با مشکلات بسیاری مواجه هستند را ندارند و به نوعی پست مدیریت را غصب کرده‌اند و باید کنار بروند تا با بی تدبیری‌هایشان و عدم شناخت معضلات بی جهت بودجه‌ها را صرف اتفاقات بی فایده‌ای چون برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزهای شیوع ویروس کرونا نکنند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها